Jego sylwetka wygląda identycznie jak popularny samolot szkolno-treningowy L-39 Albatros, jednak Albi nie jest nawet samolotem odrzutowym, choć jego zespół napędowy brzmi podobnie.
Wyjątkowo duże zainteresowanie wywołał na tegorocznym Aero we Friedrichshafen samolot UL-39 Albi – pomniejszona kopia L-39 Albatros o rozpiętości 7,226 m, długości 7,49 m i wysokości 2,99 m (Oblot L-39NG, 2015-09-16). Samolot powstał w wyniku współpracy Wydziału Inżynierii Lotniczej Politechniki w Pradze, spółek LA Composite i Jihlavan Airplanes oraz czeskiego Ministerstwa Przemysłu i Handlu. Konstruktorzy chcieli zbudować samolot, który dawałby wrażenia z lotu jak w przypadku odrzutowca, ale konstrukcja miała się zmieścić w ograniczeniach kategorii CS-VLA.
Albi został zbudowany z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, z wykorzystaniem preimpregnatów wygrzewanych w autoklawie. Ma dwa miejsca w układzie tandem i niekonwencjonalny napęd odrzutowy, który stanowi silnik motocyklowy BMW S 1000 RR o mocy 192 KM (142 kW) napędzający otunelowany wentylator. Wcześniej do prób napędu użyto silnika motocyklowego Yamaha R1 2004 o mocy 179 KM (131,4 kW). Zastosowanie silników motocyklowych było podyktowane koniecznością uzyskania wysokiej prędkości obrotowej wentylatora. Silnik BMW ma maksymalną wartość momentu przy 9750 obr/min.
Zanim zbudowano samolot, przeprowadzono szereg badań modeli w tunelach aerodynamicznych. Osiągi UL-39 Albi dalece odbiegają od pierwowzoru i są typowe dla kategorii VLA. Maksymalna nieprzekraczalna prędkość lotu wynosi 300 km/h, a maksymalna prędkość lotu poziomego to 260 km/h, prędkość przeciągnięcia wynosi 65 km/h. Długotrwałość lotu wynosi 2,5 h, a zasięg 550 km. Zespół napędowy zasilany jest benzyną 100L.