Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy Be-200CzS z Taganrogu

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 31 maja 2016

W zakładach im. Beriewa w Taganrogu zaprezentowano pierwszy wyprodukowany tam samolot-amfibię Be-200Czs.

Pierwszy seryjny Be-200CzS wyprodukowany w Taganrogu ma trafić do użytkownika przed końcem br. / Zdjęcie: TANTK

Wczoraj na terenie Lotniczego Kompleksu Naukowo-Technicznego im. G.M. Bieriewa w Taganrogu (TANTK) miała miejsce prezentacja pierwszego wyprodukowanego tam samolotu Be-200CzS. Do końca br. planuje się rozpoczęcie jego prób w locie i przekazanie odbiorcy razem z drugim seryjnym egzemplarzem. Poprzednio Be-200 produkowane były w Irkucku.

Uwzględniając wymagania rodzimych użytkowników – Ministerstwa Obrony i Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych FR – konstrukcję Be-200CzS wzmocniono i wprowadzono zmiany w wyposażeniu. Oprócz tego samoloty przeznaczone dla wojska mogą przenosić pod skrzydłami zasobniki z wyposażeniem ratunkowym (Rosja zamawia Be-200, 2013-05-27).

Be-200CzS powstał specjalnie na zamówienie Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych Rosji. Na pokładzie samolotu można przewozić ratowników i odpowiednie wyposażenie ratunkowe, albo 30-50 rannych / poszkodowanych i 7,5 t ładunku. 

Be-200 może pobierać wodę do zbiorników lecąc z prędkością 160-190 km/h nad powierzchnią akwenu o głębokości nie mniejszej niż 2 m, przy stanie wody wynoszącej 3 B i wysokości fal dochodzącej do 1,2 m. Całkowite napełnienie zbiorników trwa zaledwie 14 s.

Zbiorniki w kadłubie mieszczą 12 t wody przeznaczonej do gaszenia pożarów. Jeżeli lotnisko, na którym stacjonuje Be-200, oddalone jest od pożaru o 100 km, a akwen, z którego czerpie wodę – o 10 km, wówczas, bez konieczności tankowania paliwa, samolot może zrzucić podczas jednej misji aż 270 t wody. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.