European Aviation Safety Agency (EASA) wydała 2 czerwca dyrektywę (EAD) związaną z katastrofą u wybrzeży Norwegii śmigłowca H225, w której 29 kwietnia zginęło 13 osób – członków załogi i pasażerów. Jej bezpośrednią przyczyną było oddzielenie się wirnika głównego od układu napędowego. Członkowie komisji badającej przyczyny katastrofy są przekonani, że uszkodzeniu uległ jeden z komponentów przekładni głównej. Norweska SHT ogłosiła raport wstępny na ten temat 1 czerwca.
Podobna była przyczyna katastrofy śmigłowca AS332 L2 (G-REDL) w 2009. Wówczas awarii uległa przekładnia obiegowa – jeden z kluczowych komponentów przekładni głównej. Ponieważ w przypadku obu katastrof przyczyną okazały się awarie techniczne, producent śmigłowców – Airbus Helicopters ogłosił, że wspiera działania EASA dla zapewnienia bezpieczeństwa i jej działania dla ostatecznego ustalenia przyczyn katastrofy H225 (Katastrofa Super Pumy w Norwegii, 2016-04-29).
Po katastrofie z 29 kwietnia Norwegia i Wielka Brytania wstrzymały loty śmigłowców H225 i AS332 L2. Teraz zakaz, na mocy decyzji EASA, został rozszerzony na wszystkie państwa podlegające jurysdykcji agencji. Dotyczy to zarówno śmigłowców cywilnych, jak i wojskowych.