Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

EASA uziemiła H225 i AS332

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 05 czerwca 2016

European Aviation Safety Agency (EASA) wydała 2 czerwca dyrektywę (EAD) związaną z katastrofą u wybrzeży Norwegii śmigłowca H225, w której 29 kwietnia zginęło 13 osób – członków załogi i pasażerów. Jej bezpośrednią przyczyną było oddzielenie się wirnika głównego od układu napędowego. Członkowie komisji badającej przyczyny katastrofy są przekonani, że uszkodzeniu uległ jeden z komponentów przekładni głównej. Norweska SHT ogłosiła raport wstępny na ten temat 1 czerwca.

Wirnik H225, który oddzielił się od śmigłowca przed rozbiciem o skały, znaleziony na norweskim wybrzeżu kilkaset metrów od reszty wraku. 29 kwietnia 2016 / Zdjęcie: SHT

Podobna była przyczyna katastrofy śmigłowca AS332 L2 (G-REDL) w 2009. Wówczas awarii uległa przekładnia obiegowa – jeden z kluczowych komponentów przekładni głównej. Ponieważ w przypadku obu katastrof przyczyną okazały się awarie techniczne, producent śmigłowców – Airbus Helicopters ogłosił, że wspiera działania EASA dla zapewnienia bezpieczeństwa i jej działania dla ostatecznego ustalenia przyczyn katastrofy H225 (Katastrofa Super Pumy w Norwegii, 2016-04-29).

Po katastrofie z 29 kwietnia Norwegia i Wielka Brytania wstrzymały loty śmigłowców H225 i AS332 L2. Teraz zakaz, na mocy decyzji EASA, został rozszerzony na wszystkie państwa podlegające jurysdykcji agencji. Dotyczy to zarówno śmigłowców cywilnych, jak i wojskowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.