Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

80. A380 Emirates ląduje w Wiedniu

Lotnictwo cywilne, 24 czerwca 2016

Na lotnisku w Wiedniu gościł 80. samolot A380 linii Emirates, który przyleciał tam bezpośrednio z wytwórni Airbusa w Hamburgu.

Powitanie 80. A380 linii Emirates w porcie lotniczym w Wiedniu / Zdjęcie: Emirates

Austriaccy dygnitarze, urzędnicy, ważne osobistości i przedstawiciele mediów, którzy wzięli udział w zamkniętej uroczystości na lotnisku, jako pierwsi – nie licząc pracowników obsługi – znaleźli się na pokładzie nowego, 80. z kolei Airbusa A380 linii Emirates, który 21 czerwca dotarł do stolicy Austrii. Od 1 lipca samoloty tego typu będą obsługiwać regularne połączenie do Wiednia (A380 wyląduje w Wiedniu, 2016-03-15).

Odlot z Dubaju odbywać się będzie o 8:55, a przylot do Wiednia o 12:55. Rejs powrotny wyruszy z Wiednia o 15:05 i wyląduje w Dubaju o 22:45. Drugie codzienne połączenie na tej trasie będzie w dalszym ciągu realizowane przez Boeinga 777-300ER, który wystartuje z Dubaju o 17:15 i przyleci do Wiednia o 21:15. Odlot z Wiednia zaplanowano o 22:45, a przylot do Dubaju o 6:20 następnego dnia.

Przygotowania do wprowadzenia A380 trwają od wielu miesięcy. Port lotniczy w Wiedniu rozpoczął długoterminowy projekt, obejmujący modernizację płyty postojowej, inwestycje w sprzęt obsługi naziemnej, infrastrukturę związaną z odprawą pasażerów i strefę operacyjną lotniska, aby pasażerowie mogli bez trudu poruszać się po nim i dostać się na pokład samolotu.

Wyjątkowa, jednorazowa wizyta 80. A380 Emirates, za sterami którego usiadł Austriak, kapitan Florian Ragg, była ostatnim etapem szczegółowego planu. Miała ona na celu sprawdzenie procedur technicznych, takich jak dokowanie do pirsu, parkowanie samolotu w odpowiedniej pozycji na płycie postojowej, specjalistyczne czyszczenie samolotu wewnątrz i na zewnątrz oraz załadunek i rozładunek cateringu i bagażu. Aby zapewnić przestrzeń odpowiednią do obsłużenia A380, cztery bramki na wiedeńskim lotnisku zostaną połączone w jedną.

Emirates obsługują trasę Wiedeń-Dubaj od 2004. Od tamtej pory przewiozły na niej niemal 3 mln pasażerów, wykonując 2 połączenia dziennie. Dzięki wprowadzeniu A380, który może zabrać na pokład 519 pasażerów, arabskie towarzystwo będzie mogło przewozić na trasie Dubaj-Wiedeń ponad 1700 osób dziennie.

W ciągu ostatnich lat Austria i Wiedeń znalazły się wśród najszybciej rozwijających się rynków przyjmujących pasażerów z Bliskiego Wschodu. W 2015 Austrię odwiedziło 115 tys. osób ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, czyli o 34,8% więcej niż w roku poprzednim.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra