Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny etap rozbudowy terminalu w Krakowie

Lotnictwo cywilne, 12 lipca 2016

7 lipca w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice zakończył się II etap rozbudowy i modernizacji terminalu pasażerskiego.

W nowo otwartej części terminalu znalazł się dodatkowy punkt informacji lotniskowej

Obejmował on budowę fragmentu budynku łączącego stary i nowy terminal pasażerski oraz przebudowę dawnej hali odbioru bagażu. W oddanej do użytku części obiektu zlokalizowano nowe stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, dzięki czemu obecnie wszystkie stanowiska tego typu znajdują się w nowej hali odpraw, zlokalizowanej na parterze. Dzięki rozbudowie, pasażerowie mają aktualnie do dyspozycji 28 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej, znajdujących się blisko punktów kontroli bezpieczeństwa.

W oddanym w II etapie rozbudowy fragmencie terminalu zlokalizowano także dodatkowy punkt kontroli bezpieczeństwa, 3 nowe poczekalnie odlotowe z wyjściami do samolotów (gate’ami) oraz dodatkową karuzelę do odbioru bagaży w hali przylotów. Pasażerowie podróżujący do krajów strefy Schengen liniami PLL LOT, Swiss International Air Lines, Lufthansa, SAS International Airlines mogą zaś korzystać z nowego – trzeciego już – rękawa. Ukończony został także charakterystyczny element, będący nową wizytówką krakowskiego lotniska, czyli frontowa część terminalu w kształcie szklanego odwróconego pryzmatu.

– Cieszymy się z zakończenia tego etapu inwestycji. To dla pasażerów znaczne ułatwienie 
i podniesienie komfortu podróży – powiedział Radosław Włoszek, p.o. prezesa zarządu MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice. – Kilka tygodni temu staliśmy przed dużym wyzwaniem. Dzisiaj jesteśmy pewni, że lotnisko jest gotowe na przyjęcie dodatkowych pasażerów, którzy przylecą do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży – dodał.

W części dla pasażerów podróżujących w strefie Schengen, którzy przeszli już odprawę biletowo-bagażową, otwarto nową restaurację

W nowo otwartej części terminalu znalazły się kolejne sklepy, punkty gastronomiczne i usługowe. W części dla pasażerów podróżujących w strefie Schengen, którzy przeszli już odprawę biletowo-bagażową, zlokalizowano kawiarnię z widokiem na płytę lotniska oraz restaurację, a dla podróżnych klasy biznes przygotowano tam nowy, przestronny salon Business Lounge z widokiem na płytę postojową samolotów. Ponadto, na antresoli udostępniona została odnowiona kaplica wraz z dwoma pomieszczeniami przeznaczonymi dla wyznawców innych religii, z których można korzystać w dowolnej chwili. W niedziele i święta w kaplicy katolickiej są odprawiane przez kapelana krakowskiego lotniska msze św.

W nowej części ogólnodostępnej terminalu powstał też dodatkowy pokój dla rodziców z dziećmi. Wszystkie takie pokoje na krakowskim lotnisku mają być docelowo doposażone w kuchenkę mikrofalową do podgrzewania jedzenia. Już teraz w terminalu dostępne są automaty z produktami dla dzieci, a w toaletach damskich i męskich znajdują się przewijaki. Rodzice, którzy nie zabierają na urlop wózka, mogą korzystać z bezpłatnych lotniskowych wózków dziecięcych, które są dostępne po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa. Aby umilić najmłodszym oczekiwanie na samolot, przygotowano także kilka miejsc do zabawy.

W oddanym do użytku 7 lipca fragmencie terminalu zlokalizowano 3 dodatkowe poczekalnie odlotowe / Zdjęcia: Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice 
W nowo otwartej części terminalu zlokalizowano też dodatkowy punkt informacji lotniskowej oraz meeting point, czyli rozpoznawalne miejsce, w którym można umówić się ze współtowarzyszami podróży.

Ostatni, trzeci etap budowy zakłada modernizację funkcjonującej do tej pory hali odpraw. Mają w niej powstać kolejne stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, nowy salon VIP i taras widokowy. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na IV kwartał 2016. Docelowo w terminalu ma działać 18 poczekalni odlotowych z wyjściami do samolotów, 46 stanowisk odpraw (check-in), 3 wieże przyrękawowe, 5 rękawów oraz 6 karuzel odbioru bagażu (Nowa droga startowa w Balicach, 2016-05-25).

Autorem projektu terminalu i przystanku kolejowego na tyłach parkingu wielopoziomowego jest Apa Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa Architektura, a generalnym wykonawcą prac jest Astaldi S.p.A. Inwestycja rozbudowy terminalu jest finansowana ze środków własnych zarządzającej lotniskiem Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o., obligacji i funduszy unijnych.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.