Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy prezes portu lotniczego Kraków-Balice

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 21 kwietnia 2016

20 kwietnia 2016 Rada Nadzorcza Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o. poinformowała o przyjęciu rezygnacji Jana Pamuły z funkcji prezesa Zarządu. Jednocześnie jednogłośnie powierzyła obowiązki prezesa Radosławowi Włoszkowi, dotychczasowemu członkowi Zarządu Spółki.

Jan Pamuła był prezesem Zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. od lipca 2008 do kwietnia 2016
W oficjalnym komunikacie wydanym przez władze spółki napisano, że członkowie Rady Nadzorczej zapoznali się z informacją na temat szczegółowego audytu, obejmującego prawno-inwestycyjne aspekty działania Spółki. Dotychczasowa praktyka zarządzania kluczowymi dla Spółki projektami inwestycyjnymi nie gwarantowała optymalnego przygotowania lotniska do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego, w szczególności w perspektywie zbliżających się Światowych Dni Młodzieży.

Jednocześnie, w tej trudnej sytuacji, Rada Nadzorcza wyraża pełne zaufanie do zaangażowania, odpowiedzialności i profesjonalizmu wszystkich pracowników i służb krakowskiego portu lotniczego.

W komentarzu adwokat Iwona Kornaś-Pierzak, członek Rady Nadzorczej Spółki oddelegowany do nadzoru nad audytem prawno-inwestycyjnym powiedziała, że po rozpoczęciu prac Rady w nowym składzie, musieliśmy w pierwszej kolejności zdiagnozować przyczynę opóźnień w realizacji procesu rozbudowy lotniska. Niezwłocznie rozpoczęliśmy szczegółowy audyt prawno-inwestycyjny działań Spółki. Przyjmując decyzję Pana Prezesa Jana Pamuły, jednocześnie jako cel dla obecnego Zarządu Spółki stawiamy podjęcie pilnych działań zaradczych.

Oficjalnie Jan Pamuła sam podał się do dymisji, jednak już krótko po październikowych wyborach parlamentarnych zaczęły się pojawiać nieoficjalne informacje o działaniach mających na celu zmianę prezesa krakowskiego lotniska. Większościowym udziałowcem lotniska są Państwowe Porty Lotnicze, które są zależne od rządu, dlatego także poprzednie zmiany na stanowiskach prezesa zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o. były związane z wynikami wyborów parlamentarnych.

Nowym pełniącym obowiązki prezesa Zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. 20 kwietnia 2016 został mianowany Radosław Włoszek, który jest członkiem jej zarządu od początku marca 2016

Pełniący obowiązki prezesa, Radosław Włoszek, jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

W latach 2006 – 2008 był dyrektorem i Prezesem Zarządu PUHiT „Kraków” w Krakowie Sp. z o. o. W latach 2009 – 2016 kierował Działem Zarządzania Majątkiem i Administracji w Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa S.A. w Katowicach. Był członkiem rad nadzorczych ŚRH Obroki w Katowicach, CZH S.A w Katowicach, Zakładu Wodociągów i Kanalizacji „Wod-Kan” Sp. z o.o. w Bełchatowie oraz Enea S.A. w Poznaniu.

Był asystentem obecnej premier Beaty Szydło. W 2014 został wybrany radnym powiatu oświęcimskiego z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Jest przewodniczącym Rady Powiatu i członkiem rady nadzorczej TVP. W wyborach samorządowych uzyskał prawie 1,7 tys. głosów, co było drugim wynikiem w powiecie, jednak przegrał w wyborach na burmistrza Oświęcimia.

Na członka zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o. został powołany na początku marca 2016 przez nowy skład rady nadzorczej, której od połowy lutego 2016 przewodniczącym jest związany z PiS Kamil Kamiński (były prezes zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice sp. z o.o. w latach 2006 – 2008).

Jan Pamuła był prezesem Zarządu Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice sp. z o.o. od lipca 2008. W latach 2009 – 2011 był Prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych. W latach 2011 – 2014 był przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta.

W roku, w którym obejmował stanowisko prezesa, krakowskie lotnisko obsłużyło 2, 9 mln pasażerów, natomiast w 2015 odprawiono na nim rekordową liczbę 4,2 milionów pasażerów (4 miliony pasażerów w Balicach, 2015-12-09). Utrzymało też pozycję lidera wśród polskich regionalnych portów lotniczych pod względem liczby odprawionych pasażerów oraz politykę w miarę zrównoważonego rozwoju, obejmującą budowę siatki połączeń w oparciu o nie tylko tanich, ale i tradycyjnych przewoźników lotniczych (Letni rozkład lotów z Krakowa, 2016-03-30; Zakończenie modernizacji w Balicach, 2015-11-20).

Ustępujący prezes był jednak krytykowany m.in. za poślizgi w realizacji inwestycji na lotnisku, w tym zakończenia rozbudowy terminalu pasażerskiego. Jego nowa część działa wprawdzie od końca września 2015 (Nowy terminal na krakowskim lotnisku, 2015-09-29), ale połączony w jedną, spójną całość obiekt ma zacząć w pełni funkcjonować dopiero latem br.

W tym roku, według ostrożnych prognoz podawanych przez władze lotniska, krakowski port lotniczy ma obsłużyć co najmniej 4,6 mln pasażerów, czyli o 8 proc. więcej niż w 2015. Szacunki te nie obejmują pielgrzymów, którzy przybędą na Światowe Dni Młodzieży.

Przed nowym prezesem krakowskiego lotniska, poza ukończeniem rozbudowy terminalu i obsługą zwiększonego ruchu lotniczego związanego z organizacją w Krakowie Światowych Dni Młodzieży, stoi kila poważnych i długoterminowych wyzwań, takich jak m.in. utrzymanie pozycji lidera wśród polskich regionalnych portów lotniczych i decyzja o remoncie starej lub budowie nowej drogi startowej. 

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.