Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Postępy H160

Lotnictwo cywilne, 29 lipca 2016

Airbus Helicopters zdefiniował konfigurację aerodynamiczną śmigłowca H160. Dwa prototypy wylatały łącznie ponad 250 h w ramach prób.

Proces certyfikacji H160 ma zakończyć się w ostatnich miesiącach 2018 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

W konstrukcji pierwszego prototypu śmigłowca H160, który wzbił się w powietrze w czerwcu ub. r., zmieniono kształt owiewek zespołu napędowego i wlotów powietrza do silników, a także zoptymalizowano długość wału napędowego wirnika nośnego. Ostatnia z wymienionych modyfikacji była kluczowa dla zmniejszenia poziomu drgań i zachowania doskonałej stateczności podczas każdego etapu lotu. Co najważniejsze udało się to osiągnąć bez zastosowania elementów tłumiących.

Dzięki ponad 200 godzinom prób w locie byliśmy w stanie potwierdzić kilka kluczowych założeń projektowych, a nawet przekroczyć niektóre z nich w rzeczywistych warunkach – podkreśla Bernard Fujarski, starszy wiceprezes odpowiedzialny za program H160. Jesteśmy przekonani, że nasz śmigłowiec nowej generacji będzie wyznaczać nowe standardy komfortu lotu dla pasażerów i załogi – dodaje Bernard Fujarski.

Obydwa prototypy H160 wylatały ponad 250 h podczas prób. Zespół napędowy śmigłowców stanowią silniki Turbomeca Arrano. W najbliższych tygodniach wiropłat oznaczony jako PT1 przejdzie próby osiągowe w klimacie gorącym na południu Francji. Dotychczas śmigłowiec operował w temperaturach dochodzących do +38°C.

We wrześniu rozpoczną się badania osiągów zespołu napędowego, które mają umożliwić określenie maksymalnej masy śmigłowca do startu. Natomiast przed końcem br. zrealizowane zostaną próby operowania w klimacie arktycznym.

Na początku 2017 do programu prób w locie dołączy trzeci prototyp H160 (PT3), odpowiadający standardowi seryjnemu. Zakończenie procesu certyfikacji planowane jest pod koniec 2018, jednak Fujarski mówi, że próby mogą potrwać kilka miesięcy dłużej, w związku z czym pierwsze śmigłowce seryjne mogą trafić do użytkowników na początku 2019 (H160 dla VIP-ów, 2016-05-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.