Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wyniki Airbus Helicopters

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 26 stycznia 2016

Airbus Helicopters utrzymał pozycję lidera na rynku śmigłowców cywilnych.

Największą popularnością cieszyły się w ub. r. śmigłowce H145 / Zdjęcie: Airbus Helicopters

W 2015 Airbus Helicopters dostarczył 395 śmigłowców, co oznacza 16-% spadek w porównaniu z 2014, gdy przekazano użytkownikom 471 wiropłatów. Co gorsza, daleko do rekordu z 2013, w którym europejski koncern dostarczył aż 497 śmigłowców (Pierwszy rok działalności Airbus Helicopters , 2015-01-28).

Jednocześnie francusko-niemiecko-hiszpańskie przedsiębiorstwo zdobyło zamówienia na 383 śmigłowce (liczba ta zmalała do 333 z powodu zmian umowy na śmigłowce NH90 i Tiger). Użytkownicy zakupili w ub. r. 163 wiropłaty z rodziny H120 / H125 / H130 (H125 dla kalifornijskiej policji, 2016-01-20), 49 H135 (Linia montażu H135 w ChRL, 2015-10-30), 107 H145 (Dwa H145M dla KSK, 2015-12-09), 13 śmigłowców z rodziny H155 (Litewskie Dauphiny rozpoczęły misje SAR, 2016-01-18), 36 H175, zaledwie dwa H225 oraz 7 Tigerów (Francja zamawia kolejne Tigery, 2015-12-24) i 6 NH90 (Dodatkowe NH90 dla Francji, 2016-01-08).

Airbus Helicopters zwiększył swój udział w światowym rynku dostarczonych śmigłowców cywilnych i porządku publicznego do 45%. Skonsolidowane obroty podzielone były dokładnie po połowie – po 50% uzyskano dzięki sprzedaży śmigłowców cywilnych i wojskowych. Sprzedaż zapewniła 53% procent skonsolidowanego obrotu, a usługi – pozostałe 47%.

Zbieramy owoce naszego strategicznego planu przekształceń, który stawia nas na najlepszej pozycji do skutecznego działania, pomimo stawiającego wyzwania rynku – powiedział Guillaume Faury, prezes i dyrektor generalny Airbus Helicopters. – Koncentracja na satysfakcji klienta, jakości i bezpieczeństwie, a także konkurencyjności, przyniosła wymierne rezultaty na naszej drodze, po której przechodzimy od największych do najlepszych i stajemy się punktem odniesienia w przemyśle śmigłowcowym – dodał Guillaume Faury.

Europejski producent może mieć powody do zadowolenia z dobrej sprzedaży nowego H175. Portfel zamówień brutto na ten typ opiewa na 101 śmigłowców, po zakupieniu ich w ubiegłym roku przez kilku kluczowych operatorów z sektora wydobywczego ropy naftowej i gazu ziemnego, pomimo niskiej ceny ropy, która przez ostatnie półtora roku spadła o ponad 70% i obecnie wynosi ok. 30 USD (124 zł) za baryłkę. Z tego samego powodu odnotowano drastyczny spadek zamówień na H225 – w ostatnich latach sprzedawano ponad 30 śmigłowców tej rodziny (H215 będzie produkowany w Rumunii, 2015-11-18).

2016 będzie kolejnym rokiem transformacji Airbus Helicopters i modernizacji możliwości przemysłowych. W br. zostanie uruchomione Centrum Rozwoju w Marignane, które zajmować się będzie wspieranie innowacji i przyszłych przedsięwzięć (Airbus i KAI opracują nowe śmigłowce, 2015-03-17). Z kolei na lotnisku Le Bourget otwarte zostanie nowe centrum doskonałości odpowiedzialne za produkcję łopat wirników nośnych. W drugiej połowie 2016 rozpocznie również działalność nowa, całkowicie zautomatyzowana linia montażu końcowego H160 (Oblot H160, 2015-06-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.