Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

H160 dla VIP-ów

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2016

Airbus Helicopters przedstawił pierwszą wizualizację konfiguracji śmigłowca H160 w wersji do przewozu VIP-ów.

Projekt wyposażenia kabiny H160 VIP został wybrany w wyniku konkursu, w którym wystartowało 5 projektantów / Rysunek: Airbus Helicopters

Po premierze na ubiegłorocznym Heli-Expo H160 zdobył duże zainteresowanie ze strony użytkowników prywatnych i biznesowych. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży podczas tegorocznego Heli-Expo, podpisaliśmy już kilka listów intencyjnych na zakup H160. Po zaprezentowaniu H160 w wersji do przewozu VIP-ów oczekujemy podpisania kolejnych listów intencyjnych – powiedział Bernard Fujarski, wiceprezes i szef programu H160 w Airbus Helicopters.

W październiku 2015 roku Airbus Helicopters ogłosił konkurs na projekt wnętrza kabiny H160 VIP, w którym wystartowało 5 projektantów. – Po dokonaniu oceny wraz z szerokim gronem klientów i specjalistów w zakresie dóbr luksusowych, został wybrany projekt Pegasus Design. Nasz zespół projektowy będzie teraz ściśle współpracować z Pegasus Design w celu stworzenia nowego standardu wyposażenia wnętrza kabiny VIP – dodał Frederic Lemos, szef działu śmigłowców prywatnych i biznesowych Airbus Helicopters.

Dwa prototypy H160 używane do prób w locie wylatały łącznie ok. 140 h. Drugi przedseryjny H160 (PT2) wykonał 100. lot w połowie maja. Od stycznia 2016 śmigłowiec ten wykonuje loty z silnikami Turbomeca Arrano. W trakcie prób PT2 osiągnął maksymalną wysokość 6100 m i wykonywał zakręty z przeciążeniem n=2,2, potwierdzając oczekiwane działanie wirnika nośnego i tłumików łopat.

Pierwszy prototyp H160 (PT1) wykona lot z silnikami Arrano w ciągu najbliższych kilku dni. Następnymi etapami prób śmigłowców będą badania w różnych warunkach klimatycznych, sprawdzanie osiągów silników Arrano. Planuje się też zakończenie prac dotyczących konfiguracji aerodynamicznej H160 (Oblot drugiego prototypu H160, 2016-01-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.