Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kontrakt na Pegasusy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 19 sierpnia 2016

US Air Force przyznały Boeingowi 2,8 mld USD na produkcję 19 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących KC-46A Pegasus.

Do sierpnia 2018 USAF mają dysponować 19 KC-46A / Zdjęcie: Paul Weatherman, Boeing

Koncern z Seattle opublikował informację o przyznaniu mu przez US Air Force kontraktu wartości 2,8 mld USD (10,6 mld zł) na wytworzenie 19 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących KC-46A Pegasus wraz z częściami zamiennymi. Wejdą one w skład dwóch transz produkcji małoseryjnej. Pentagon wyraził zgodę na rozpoczęcie produkcji Pegasusów 12 sierpnia.

1. transza obejmie 7 KC-46A, 2 zapasowe silniki 5 zestawów podskrzydłowych zasobników z przewodem elastycznym. W transzy 2. znajdzie się 12 Pegasusów, 2 silniki i 5 zestawów zasobników.

KC-46A zapewni US Air Force bezprecedensowe zdolności tankowania oraz elastyczność operacyjną i gotowość bojową. To ważny dzień dla przedsiębiorstwa i programu – powiedziała Leanne Caret, prezes Boeing Defense Space & Security.

Produkcja 19 KC-46A ma zakończyć się w sierpniu 2018. Mimo tego, przez następne 2 miesiące samoloty nie zostaną wyposażone we wspomniane zasobniki podskrzydłowe z przewodem elastycznym, ponieważ ich producent – brytyjskie przedsiębiorstwo Cobham – nie zdąży dostarczyć ich na czas. Początkowo Pegasusy będą mogły podawać paliwo tylko za pomocą przewodu sztywnego i zasobnika z przewodem elastycznym zabudowanego w kadłubie.

Docelowo US Air Force mają dysponować 179 KC-46A. Ich dostawy mają zakończyć się w 2027 (Próby tankowania z KC-46A zakończone, 2016-07-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra