Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby tankowania z KC-46A zakończone

Lotnictwo wojskowe, 19 lipca 2016

US Air Force poinformowały o zakończeniu prób pobierania paliwa z wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-46A Pegasus.

Samolot uderzeniowy A-10 Thunderbolt pobiera paliwo z wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-46A Pegasus / Zdjęcie: US Air Force

Poprzednio, w ramach badań zdolności wielozadaniowego transportowca-tankowca Boeing KC-46A Pegasus przeprowadzono próby pobierania paliwa przez kilka typów samolotów. Używane przez US Air Force wielozadaniowy F-16 Fighting Falcon i transportowy C-17A Globemaster pobierały naftę za pomocą podkadłubowego przewodu sztywnego. Natomiast do tankowania samolotów wielozadaniowych F-18 Hornet i AV-8B Harrier realizowano przy pomocy przewodów elastycznych, wysuwanych z kadłuba i zasobników podskrzydłowych.

Ukoronowaniem prób było pobieranie nafty przez samolot uderzeniowy A-10 Thunderbolt. 15 lipca zatankował on podczas lotu 680 kg paliwa ze zbiorników Pegasusa. Pomyślne przeprowadzenie próby dowiodło także, że zmiany konstrukcyjne, wprowadzone przez Boeinga w konstrukcji sztywnego przewodu paliwowego są zgodne z wymaganiami, co umożliwia rozpoczęcie produkcji seryjnej tego zespołu (Kolejne opóźnienie KC-46A, 2016-05-30).

Następnym krokiem w programie KC-46A będzie uzyskanie w sierpniu akceptacji podsekretarza USAF ds. zakupów, techniki i logistyki Franka Kendalla, będącej zarazem przyznaniem kontraktu na zakup 19 seryjnych Pegasusów. Samoloty zostaną wyprodukowane w ramach 1. i 2. serii produkcyjnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra