Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby tankowania z KC-46A zakończone

Lotnictwo wojskowe, 19 lipca 2016

US Air Force poinformowały o zakończeniu prób pobierania paliwa z wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-46A Pegasus.

Samolot uderzeniowy A-10 Thunderbolt pobiera paliwo z wielozadaniowego transportowca-tankowca KC-46A Pegasus / Zdjęcie: US Air Force

Poprzednio, w ramach badań zdolności wielozadaniowego transportowca-tankowca Boeing KC-46A Pegasus przeprowadzono próby pobierania paliwa przez kilka typów samolotów. Używane przez US Air Force wielozadaniowy F-16 Fighting Falcon i transportowy C-17A Globemaster pobierały naftę za pomocą podkadłubowego przewodu sztywnego. Natomiast do tankowania samolotów wielozadaniowych F-18 Hornet i AV-8B Harrier realizowano przy pomocy przewodów elastycznych, wysuwanych z kadłuba i zasobników podskrzydłowych.

Ukoronowaniem prób było pobieranie nafty przez samolot uderzeniowy A-10 Thunderbolt. 15 lipca zatankował on podczas lotu 680 kg paliwa ze zbiorników Pegasusa. Pomyślne przeprowadzenie próby dowiodło także, że zmiany konstrukcyjne, wprowadzone przez Boeinga w konstrukcji sztywnego przewodu paliwowego są zgodne z wymaganiami, co umożliwia rozpoczęcie produkcji seryjnej tego zespołu (Kolejne opóźnienie KC-46A, 2016-05-30).

Następnym krokiem w programie KC-46A będzie uzyskanie w sierpniu akceptacji podsekretarza USAF ds. zakupów, techniki i logistyki Franka Kendalla, będącej zarazem przyznaniem kontraktu na zakup 19 seryjnych Pegasusów. Samoloty zostaną wyprodukowane w ramach 1. i 2. serii produkcyjnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.