Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Podział ASC

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 października 2016

Australijska grupa stoczniowa ASC zostanie podzielona na trzy oddzielne przedsiębiorstwa.

Podział ASC na 3 mniejsze przedsiębiorstwa stoczniowe ma usprawnić proces produkcji nowych okrętów i obsługi technicznej jednostek obecnie eksploatowanych. Nowa inicjatywa władz ma też pomóc w umocnieniu australijskiego przemysłu stoczniowego w regionie i ułatwić walkę o potencjalne zlecenia eksportowe / Zdjęcie: ASC

Rząd Australii ogłosił nowy plan wykorzystania potencjału przemysłowego grupy ASC. Do końca 2017 producent z Adelajdy zostanie podzielony na 3 oddzielne przedsiębiorstwa, odpowiedzialne za: budowę nowych okrętów, obsługę techniczną obecnie eksploatowanych okrętów podwodnych typu Collins oraz utrzymanie i rozbudowę infrastruktury stoczniowej kontrolowanej przez spółki rządowe. Wszystkie podmioty mają być w całości kontrolowane przez państwo.

Według władz centralnych podział ASC jest niezbędnym krokiem na drodze do usprawnienia funkcjonowania australijskiego przemysłu stoczniowego i jak najlepszego przygotowania się do realizacji programów zakupowych Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej Australii). Wśród korzyści wynikających z tego posunięcia rząd Malcolma Turnbulla wymienia m.in. wstrzymanie redukcji etatów i stopniowe zwiększanie zatrudnienia w przemyśle stoczniowym (Dalsze zwolnienia w ASC, 2016-08-25), lepsze wykorzystanie potencjału przemysłowego kraju, usprawnienie produkcji okrętów poprzez dotrzymywanie terminów dostaw okrętów i ustalonego kosztorysu (Postępuje budowa Hobartów, 2016-09-14), a także zwiększenie konkurencyjności australijskiego przemysłu stoczniowego na rynkach zagranicznych.

Najwcześniej w 2018 w Adelajdzie rozpocznie się budowa nowych okrętów patrolowych, które zastąpią niesprawne Armidale (Przegląd naprawczy Armidale, 2016-10-10). Na początku lat 2020. konstrukcja jednostek zostanie przeniesiona do Henderson w Australii Zachodniej. ASC zapoczątkuje z kolei produkcję 9 nowoczesnych fregat rakietowych (Trzech oferentów w programie SEA 5000, 2016-04-19). W przyszłości w Adelajdzie powstawać będą też nowe okręty podwodne proj. Shortfin Barracuda (Przyspieszenie programu SEA 1000, 2016-09-30). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.