Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy F-35C zmodyfikowany w Ogden

Lotnictwo wojskowe, 22 marca 2017

W bazie Hill przeprowadzono modyfikację pierwszego samolotu wielozadaniowego F-35C Lightning II.

Prace obsługowe i modyfikacje F-35C zajęły specjalistom z Ogden aż 11 miesięcy / Zdjęcie: USAF

W Ogden Air Logistics Complex w bazie US Air Force Hill zakończono prace modyfikacyjne i obsługę techniczną pierwszego samolotu wielozadaniowego F-35C Lightning II. Był on eksploatowany przez Strike Fighter Squadron (eskadrę uderzeniowo-myśliwską) VFA-101 Grim Reapers, stacjonującą w bazie US Air Force Eglin.Problemy z podwoziem F-35C, 2017-01-05)

Samolot trafił do bazy Hill w kwietniu 2016. W ciągu ostatnich 11 miesięcy personel warsztatów przeprowadził wymagane modyfikacje jego struktury, wymienił części o ograniczonej trwałości użytkowej i dokonał innych modernizacji. Oblot, mający na celu sprawdzenie funkcjonowania samolotu przeprowadzono 9 marca. Następnie wysłano go z powrotem do Edwards, celem dalszych prób. W bieżącym miesiącu US Navy ma odebrać jeszcze 2 F-35C zmodyfikowane w Ogden.

Tak długi czas niezbędny do wykonania czynności obsługowych i wymiany niektórych części F-35C budzi zdziwienie i zaniepokojenie w branży. Może to być kolejne potwierdzenie wcześniejszych doniesień o licznych problemach związanych z produkcją i użytkowaniem samolotów tego typu. Nie wiadomo też, jaki jest koszt w/w przedsięwzięcia i jak ma się to szacowanych przez Pentagon kosztów eksploatacji F-35.

Kwestia ta została podniesiona w memorandum przesłanym w ub. r. przez dyrektora agencji ds. prób i oceny operacyjnej Departamentu Obrony USA, J. Michaela Gilmore’a. Mówi się w nim, że Pentagon zakłada, iż w 2017 zakupionych zostanie 80 F-35, a w 2018 – dalszych 100. Jednak nie będą one zdolne do działań bojowych, ale od razu trafią do warsztatów, aby można było wprowadzić wszelkie żądane modyfikacje, a potem sprawdzić ich prawidłowość podczas prób odbiorczych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.