Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne Su-30 dla Angoli?

Lotnictwo wojskowe, 25 lipca 2017

Jak poinformował w wywiadzie dla Kommersanta Paweł Pinigin, dyrektor 558. Lotniczych Zakładów Remontowych w Baranowiczach Angola negocjuje z FR możliwość zakupu kolejnych 6 samolotów wielozadaniowych Su-30K. Według niego finalizacja transakcji to tylko kwestia czasu.

W razie pomyślnego zakończenia negocjacji wojska lotnicze Angoli mogą pozyskać aż 18 nowoczesnych samolotów wielozadaniowych Su-30K / Zdjęcie: FANA

Jednak sprawa nie jest tak oczywista. W październiku 2013 rząd w Luandzie zakupił 12 ex-indyjskich Su-30K od Rosoboroneksportu. Według pierwotnych planów ich dostawy miały być zrealizowane do końca 2016 lub na początku 2017. Wiosną 2015 w mediach pojawiła się informacja, że Força Aérea Nacional de Angola (FANA, wojska lotnicze Angoli) odbiorą pierwsze Su-30K jeszcze w tym samym roku, ale do tej pory żaden samolot nie trafił w ręce Afrykanów. Rosyjscy urzędnicy twierdzą, że umowa z Angolą jest realizowana zgodnie z wynegocjowanymi warunkami (Su-30K dla Angoli już niebawem , 2015-04-03).

Źródła rosyjskie spekulowały, że być może przyczyną opóźnień są przedłużające się prace remontowe i modyfikacyjne, obejmujące zabudowanie nowego radiolokatora, urządzeń nawigacyjnych i rejestratora wideo, prowadzone przez zakłady z Baranowicz. W grę wchodzi też postawienie przez FANA dodatkowych wymagań związanych z wyposażeniem samolotów i/lub ich zdolnościami bojowymi.

Obecnie FANA dysponują zaledwie jednym Su-27, 23 MiGami-21, 22 MiGami-23, 14 Su-22 i 12 Su-25, a także 6 turbośmigłowymi EMB-314. W ramach zwiększania wydatków na obronność rząd w Luandzie zakupił nowe statki powietrzne dla FANA. W 2015 wojska lotnicze zamówiły 6 śmigłowców Leonardo A109E Power, za 90 mln euro, a niedawno odebrały 2 AW139.

Natomiast na przełomie 2015 i 2016 Rosoboroneksport dostarczył Angolańczykom 8 uzbrojonych wiropłatów Mi-171Sz. Według SIPRI w 2015 Luanda zamówiła też 12 śmigłowców bojowych Mi-24P z drugiej ręki, które po modernizacji dostarczają zakłady wchodzące w skład holdingu Wiertalioty Rossii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.