Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbskie MiGi-29 znów uziemione

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 września 2017

Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnaodbrana (RV i PVO, wojska lotnicze i obrony powietrznej Serbii) wstrzymały operacje ostatnich zdatnych do lotu samolotów myśliwskich MiG-29. Powodem decyzji było zderzenie z ptakiem jednego z nich.

Z powodu uziemienia MiGów-29 (na zdjęciu) zadania obrony przestrzeni powietrznej Serbii wykonują przestarzałe MiGi-21UM / Zdjęcie: MO Serbii

Obecnie zadania obrony przestrzeni powietrznej kraju wykonują przestarzałe MiGi-21UM, uzbrojone w kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze bliskiego zasięgu R-60. Zostało to ujawnione podczas 6. sesji Komitetu Bezpieczeństwa i Spraw Wewnętrznych Serbskiego Zgromadzenia Narodowego, które odbyło się w Belgradzie 12 września.

Omawiając konsekwencje uziemienia niewielkiej floty RV i PVO, liczącej 3 jednoosobowe MiGi-29B (9-12B) i jednego dwumiejscowego MiG-29UB, członek parlamentu Miroslav Lazanski poinformował Komitet, że przestarzałe myśliwce MiG-21UM nie są w stanie skutecznie chronić przestrzeni powietrznej. W związku z tym Serbia pilnie potrzebuje pozyskać od FR 6 MiGów-29 (4 MiG-29A i 2 MiG-29UB), wycofane ze służby w WKS, które miały być przekazane rządowi w Belgradzie jako darowizna.

Komentując stan floty samolotów myśliwskich RV i PVO serbski minister obrony Aleksandar Vulin poinformował członków Komisji, że rosyjskie MiGi-29, poddane przeglądowi i przemalowane, zostaną dostarczone Serbii do końca roku. Nie wyjaśnił jednak, czy oznacza to, że RV i PVO otrzymają samoloty zdatne do natychmiastowego wejścia do służby i przejęcia zadań obrony przestrzeni powietrznej kraju od MiGów-21UM (Białoruski prezent dla Serbii, 2017-01-30, Rosyjskie uzbrojenie dla Serbii, 2016-12-25).

Próbując wyjaśnić, czy Serbia otrzyma MiGi-29 po przeglądach naprawczych i czy dostarczenie przez FR samolotów po przeglądach i przemalowanych, oznacza, iż Serbia zaniechała już ambitnych planów napraw i modernizacji wszystkich 10 MiGów-29 w wojskowych zakładach Moma Stanojlovic, dziennik Politika oficjalnie zwrócił się do ministerstwa obrony, prosząc o dalsze komentarze i wyjaśnienia, ale dostał jedynie niezwykłą odpowiedź ustną, że Ministerstwo Obrony nie odpowie na pytania Polityki (sic!).

Tajemnica związana z harmonogramem dostaw i status operacyjnym myśliwców MiG-29, które Serbia ma otrzymać od FR powoduje, że podatnicy wciąż nie wiedzą, kiedy RV i PVO będą w pełni zdolne do zadań obrony przestrzeni powietrznej kraju i jaka rola przypadnie zakładom Moma Stanojlovic w ramach zawartego przez rządy w Moskwie i Belgradzie kontraktu wartości 185 mln euro, dotyczącego generalnego remontu, przedłużenia trwałości użytkowej i modernizacji do standardu MiG-29SM 10 samolotów MiG-29, które powinny być eksploatowane przez elitarną 101. eskadrę myśliwską Vitezovi (Rycerze).

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.