Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja pozostałych Orlików

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 25 października 2017

Inspektorat Uzbrojenia MON opublikował informację o zamówieniu modernizacji 12 pozostałych samolotów szkolnych PZL-130 Orlik TC-I do wersji TC-II. Samoloty znajdują się w wyposażeniu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. Prace mają zostać wykonane do 2020.

Po zakończeniu modernizacji Siły Powietrzne RP będą dysponowały 28 samolotami szkolnymi  PZL-130 Orlik TC-II / Zdjęcie: PZL Warszawa-Okęcie

Jak podaje w uzasadnieniu IU MON samoloty PZL-130 Orlik zostały specjalnie przystosowane do prowadzenia szkolenia podstawowego i zaawansowanego pilotów wojskowych. […]  Zgodnie z obowiązującymi w lotnictwie SZ RP regulacjami, modernizacja może być przeprowadzona jedynie w oparciu o dokumentację techniczną samolotów i przez organizację lotniczą posiadającą do tego odpowiednie uprawnienia. PZL Warszawa-Okęcie będące producentem samolotów PZL-130 wszystkich wersji i odmian, są wyłącznym właścicielem dokumentacji technicznej samolotów, posiadają wyłączne autorskie prawa majątkowe do dokumentacji technicznej samolotu PZL-130 ORLIK we wszystkich wersjach, w tym do wersji TC-I i TC-II i posiadają możliwości techniczno-organizacyjne do wykonywania modernizacji. PZL Warszawa-Okęcie nie udostępniły i nie zamierzają w przyszłości udostępnić ww. dokumentacji innym podmiotom ubiegającym się o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie modernizacji samolotów TC-I do wersji TC-II.

Powyższy stan fatyczny oznacza, że PZL Warszawa-Okęcie są jedynym wykonawcą, który może zrealizować zamówienie zarówno z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jak i przyczyn związanych z posiadaniem praw wyłącznych do dokumentacji technicznej. Ponadto, w l. 2011-2013, ww. wykonawca […] zmodernizował 16 samolotów PZL-130 Orlik TC-I do wersji PZL-130 Orlik TC-II. Zatem można stwierdzić, że w zakresie przedmiotu zamówienia nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie wynika z celowego zawężenia parametrów zamówienia (Orlik – zasadniczy element szkolenia, 2017-09-05, Symulator katapultowania z Orlika TC-II, 2016-11-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.