Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot silnika GE9X

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 marca 2018

Silnik GE9X został oblatany 13 marca, po zabudowaniu go pod skrzydłem należącego do GE Aviation latającego laboratorium Boeing 747-400. Samolot wystartował z lotniska obok zakładów w Victorville w Kalifornii, ok. 10:40 czasu lokalnego. Podczas trwającego ponad 4 h lotu sprawdzono osiągi i charakterystyki silnika.

Boeing 747-400 z zabudowanym silnikiem GE9X startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: GE Aviation

Zespoły GE9X i  zakładów w Victorville spędziły miesiące przygotowując się do prób w locie silnika GE9X, a ich wysiłki potwierdził dzisiejszy pierwszy lot. Rozpoczyna on próby w locie GE9X, które potrwają przez kilka miesięcy i pozwolą nam zgromadzić dane dotyczące jego osiągów na różnej wysokości i podczas różnych etapów lotu – powiedział Ted Ingling, dyrektor generalny programu GE9X w GE Aviation.

Testy certyfikacyjne silnika GE9X rozpoczęły się w maju 2017. Niedawno silnik zakończył próby działania w warunkach oblodzenia w kanadyjskim Winnipeg i kontynuuje testy operowania z bocznym wiatrem w Peebles w Ohio. Certyfikacja GE9X jest oczekiwana w 2019. W programie biorą udział także IHI Corporation, Safran Aircraft Engines, Safran Aero Boosters i MTU Aero Engines.

GE9X, rozwijający ciąg ponad 440 kN, o średnicy wentylatora 3,40 m, ma służyć do napędu najnowszych samolotów szerokokadłubowych Boeinga – 777-9 i 777-8, które wejdą do eksploatacji w 2020 i 2022 (Singapore Airlines kupują kolejne Boeingi, 2017-10-24, Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.