Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powstanie nowa wersja SSJ100

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 26 marca 2018

Według Kommiersanta, prezydent FR Władimir Putin zgodził się na propozycję Ministerstwa przemysłu i handlu, by wesprzeć opracowanie nowej wersji samolotu pasażerskiego SSJ100 kwotą 85 mld rubli (równowartość ponad 5 mld PLN) z budżetu. Ministerstwo przygotowało odpowiednią propozycję wspólnie z OAK (Obiediniennaja Awiastroitielnaja Korporacja). Nowy samolot ma przewozić do 75 pasażerów i – co najważniejsze – być zbudowany z minimalnym wykorzystaniem komponentów zagranicznych. W grę wchodzi także zmiana silników na całkowicie rosyjskie. Zgoda na rozwój mniejszej wersji SSJ100 oznacza ostateczną rezygnację z programu budowy samolotów Tu-335, wspieranego przez władze Tatarstanu.

Zmodernizowany SSJ100 z nowymi końcówkami skrzydeł, oblatany pod koniec 2017 / Zdjęcie: SCAC

Zainteresowanie zmniejszonym SSJ100 wyraziła specjalna jednostka lotnicza Rossija (6 w wersji pasażerskiej VIP i 4 jako węzły łączności), a także Ministerstwo obrony FR (30 egz.), które chce nimi zastąpić przestarzałe Tu-134. Typowe SSJ100 są z jego punktu widzenia zbyt skomplikowane w eksploatacji, głównie ze względu na duży udział podzespołów z krajów stosujących sankcje gospodarcze wobec Rosji. Wstępnie zamówienie 75 nowych samolotów zapowiedziały linie S7.

SSJ100 jest napędzany rosyjsko-francuskimi silnikami SaM146, produkowanymi przez ODK Saturn i Safran Aircraft Engines. Plany przewidują, że pierwsze samoloty nowej wersji także będą napędzane tymi silnikami (o ile Francuzi zgodzą się na przekazanie technologii produkcji ich części gorącej). Dopiero w kolejnych planowane jest wykorzystanie rosyjskich PD-10 o ciągu 9 t.

Obecne plany przewidują dostawę pierwszych zmniejszonych SSJ100 na przełomie 2022 i 2023. Niezależni analitycy uważają jednak, że to raczej nierealne. Twierdzą, że na budowę certyfikowanej maszyny potrzeba co najmniej 8 lat (Superjet z saberletami, 2017-12-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.