Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Superjet z saberletami

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 29 grudnia 2017

W Żukowskim pod Moskwą 21 grudnia odbył się pierwszy lot samolotu komunikacyjnego Suchoj Superjet SSJ100-95LR (nr ser. 95032) z zabudowanymi nowymi wingletami, określanymi przez producenta jako saberlety. Zostały one opracowane przez specjalistów ze spółki GSS (Grażdańskije Samolioty Suchowo) z pomocą naukowców z CAGI (Centralnego Instytutu Aerohydrodynamicznego).

SSJ100-95LR z zabudowanymi saberletami startuje do pierwszego lotu

Lot trwał 2 h 42 min i odbywał się na maksymalnej wysokości 11 000 m. W jego trakcie załoga wykonała sprawdzenie stateczności i sterowności samolotu przy różnych kątach wychylenia klap. Sprawdzono także zużycie paliwa podczas różnych etapów lotu.

Saberlet jest rozwiązaniem analogicznym do zastosowanego przez Airbusa w konstrukcji A350 / Zdjęcia: Suchoj

Wstępne obliczenia wykazały, że zabudowanie saberletów  ma zapewnić skrócenie startu i lądowania SSJ100, a co za tym idzie polepszenie osiągów podczas operowania z lotnisk położonych na terenach o klimacie gorącym i w górach, a także zmniejszyć zużycie paliwa o co najmniej 3%. Szacuje się, że dzięki saberletom koszt użytkowania pojedynczego SSJ100 zmniejszy się o ok. 70 tys. USD (244 tys. zł) rocznie. Saberlety oferowane są zarówno dla samolotów nowo wyprodukowanych, jak i już użytkowanych (Zambia zamówiła 5 SSJ 100, 2017-07-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.