Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

11-godzinny lot A321LR

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 03 kwietnia 2018

Prototypowy samolot komunikacyjny Airbus A321LR (D-AVZO) wykonał w ramach prób certyfikacyjnych 11-godzinny przelot z Seszeli do Tuluzy. Samolot, w konfiguracji przystosowanej do przewozu 162 pasażerów opuścił wyspę Mahe 29 marca ok. 21:00 czasu lokalnego. Na jego pokładzie znajdowało się 5 członków załogi i 11 techników.

/ Ilustracja: Airbus

Wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa w kadłubie A321LR wylądował w Tuluzie 30 marca tuż przed godziną 06:00 czasu miejscowego, po blisko 11-godzinnym locie. Celem lotu było sprawdzenie działania wyposażenia kabiny pasażerskiej i instalacji paliwowej.

Trasa lotu, prowadząca po ortodromie (najkrótszej drodze pomiędzy dwoma punktami na powierzchni kuli) miała długość 7593 km. Jednak inżynierowie Airbusa wyliczyli, że po uwzględnieniu wiatru od czoła samolot w rzeczywistości przeleciał aż 8704 km.

A321LR, który niedawno przeszedł próby w klimacie gorącym w porcie lotniczym Szardża w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zostanie wkrótce przebazowany do szwedzkiej Kiruny w Szwecji. Tam zostaną przeprowadzone próby jego operowania w niskich temperaturach, przy maksymalnej masie startowej (Transatlantycki przelot A321LR, 2018-02-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.