Linie WestJet z Kanady podpisały umowę zakupu 10 Boeingów 787-9 z opcją na 10 kolejnych.
Porozumienie zawarte pomiędzy niskokosztowym kanadyjskim przewoźnikiem WestJet i Boeingiem dotyczy zakupu 10 Dreamlinerów 787-9, napędzanych silnikami General Electric GEnx-1B, które zostaną dostarczone począwszy od 1. kw. 2019 do grudnia 2021. Umowa zawiera opcję nabycia 10 kolejnych samolotów tego typu. Ich dostawy zaplanowano na l. 2020-2024.
– Kolejne zamówienie stanowi nowy, ekscytujący rozdział historii WestJet. Starannie wykonaliśmy nasz strategiczny plan, uruchamiając WestJet Encore, aby połączyć mniejsze społeczności w całej Kanadzie z naszą rozwijającą się siatką połączeń, a następnie udało nam się dotrzeć samolotami szerokokadłubowymi (767-300ER) na Hawaje i do Londynu-Gatwick. Teraz, z najnowocześniejszymi dostępnymi samolotami pasażerskimi, zwracamy uwagę na dalszy wzrost naszej obecności na arenie międzynarodowej i przewiezienie jeszcze większej liczby podróżnych – powiedział Gregg Saretsky, prezes i dyrektor generalny WestJet (WestJet w krainie lodu, 2015-10-21).
– Witamy WestJet w rodzinie użytkowników Dreamlinerów i czekamy na nowe destynacje, które będą obsługiwać. WestJet przez całą swoją 21-letnią historię były lojalnym klientem Boeinga i cieszymy się, że powiększyły swoją flotę o 787 – dodał wiceprezes Boeinga Ray Conner.
WestJet zrezygnowały też z zakupu 15 Boeingów 737 Max, pozostawiając sobie ich pozyskanie jako opcję. Jednocześnie ewentualne dostawy w/w samolotów przesunięto z l. 2019-2021 na l. 2022-2024. Obecnie portfel zamówień kanadyjskich linii obejmuje 20 Boeingów 737 Max 7, 23 737 Max 8 i siedem 737 Max 9.
W br. przewoźnik odbierze 4 Boeingi Max 8. W 2018 dołączą do niego cztery Max 8 i trzy Max 9. Rok później we flocie WestJet znajdą się dwa Max 7 i cztery Max 9, a w 2020 – jeden Max 7 i dwa Max 8. W l. 2021-22 dostarczony będzie pojedynczy Max 7 i trzy Max 8, a w l. 2023-27 – 16 Max 7 i 10 Max 8 (Oblot Boeinga 737 Max 9, 2017-04-14).