Chiński samolot komunikacji regionalnej Comac ARJ21 przeszedł próby operowania z bocznym wiatrem na Islandii. Testy, w których brał samolot nr 104, zakończyły się 26 marca. Ich wyniki zostały zaaprobowane przez władze lotnicze ChRL.
Podczas prób ARJ21 wykonał 6 startów i lądowań. Średni wiatr boczny podczas startu wyniósł 38,4 węzła (71 km/h), a podczas lądowania – 34,9 w (73 km/h). Według przedstawicieli Comac największa udowodniona wartość wiatru bocznego dla ARJ21 wyniosła aż 48,7 w. (90 km/h), co znacznie przekracza ograniczenia.
ARJ21 został zaprojektowany do startów z wiatrem bocznym wynoszącym 30 w. Samolot może lądować, gdy wiatr boczny nie przekracza 27 w. (50 km/h). Poprzednio sprawdzono zdolność ARJ21 do operowania przy wietrze bocznym wynoszącym 22 w. (41 km/h) podczas testów w Chinach.
Do tej pory producent zdobył zamówienia na 453 ARJ21. Cztery samoloty tego typu eksploatują Chengdu Airlines (Chengdu odbierają ARJ21, 2015-11-30).