Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny sukces polskich studentów

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Imprezy branżowe, 12 kwietnia 2018

W dniach 6-8 kwietnia w Los Angeles w Kalifornii w USA odbyły się zawody Society of Automotive Engineers Aero Design West 2018, w których wzięły udział reprezentacje studentów pięciu polskich uczelni: Politechniki Poznańskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Warszawskiej, Politechniki Wrocławskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej. W rywalizacji udział wzięło ponad 70 drużyn z całego świata.

Drużyna Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej / Zdjęcie: Politechnika Poznańska

SAE Aero Design to międzynarodowe akademickie zawody organizowane od ponad 30 lat przez amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Transportu (Society of Automotive Engineers, SAE) we współpracy m.in. z SolidWorks, Lockheed Martin czy ANSYS. Zadaniem uczestników – grup studenckich z całego świata – jest zaprojektowanie i budowa modelu samolotu, zgodnie z ograniczeniami i wymogami regulaminu narzuconymi przez organizatora zawodów.

W tym roku zadaniem studentów było skonstruowanie i zbudowanie samolotu, który przy jak najmniejszej masie własnej uniesie jak największą liczbę zestawów złożonych z piłeczki tenisowej i metalowej sztabki (o łącznej masie 230 g), symbolizujących pasażerów i ich bagaże. Oprócz opracowania dokumentacji ekipy muszą przedstawić prezentację techniczną.

Drużyna Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej zwyciężyła w najbardziej prestiżowej klasie Regular zdobywając trzy złote medale: w klasyfikacji prezentacji technicznych, w klasyfikacji  konkurencji lotnych i w klasyfikacji generalnej. W klasie Regular konkurowało 37 drużyn z całego świata, m.in. reprezentacje USA, Kanady, Indii, Meksyku, Egiptu, Chin i Polski. 

Zespół Politechniki Wrocławskiej / Zdjęcie: Politechnika Wrocławska

Więcej, bo aż sześć medali, ale z pośledniejszego kruszcu – pięć srebrnych i jeden brązowy – zdobyli studenci Politechniki Wrocławskiej. Zajęli oni w klasie Micro 2. miejsce w prezentacji technicznej, 3. miejsce za raport techniczny, 2. miejsce za najcięższych uniesiony ładunek i 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. W klasie Advanced wrocławianie wywalczyli 2. miejsce w celności zrzutu ładunku i 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Zespół PWr był najczęściej nagradzaną drużyną zawodów (Lotnicy z PWr ruszają na podbój USA, 2018-03-12).

Reprezentacja Politechniki Warszawskiej / Zdjęcie: Politechnika Warszawska

Natomiast zespół z Politechniki Warszawskiej zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej w klasie Advanced, 1. miejsce za prezentację techniczną w tej klasie i 3. miejsce za celność zrzutu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.