Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fundusze na rozbudowę baz LPR

Lotnictwo cywilne, Służby państwowe, Strategia i polityka, 14 maja 2018

Ministerstwo Zdrowia przyznało ponad 23 mln zł na budowę i modernizację baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Projekt Wsparcie baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego – etap 1, przewiduje budowę i doposażenie bazy Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS) w Olsztynie (lądowisko Gryźliny), Lublinie-Świdniku, rozbudowę bazy w Płocku, budowę agregatu prądotwórczego w Sanoku i budowę stacji paliw w Gdańsku.

/ Zdjęcie: LPR

Budowa nowych baz HEMS to m.in. budowa strefy startu i lądowania śmigłowca (FATO), hangaru z torowiskiem pod elektryczną przesuwnicę pod śmigłowiec, stacji paliw, płyty przedhangarowej, zaplecza operacyjno–socjalnego, dróg dojazdowych.

W bazie w Płocku planowana jest rozbudowa budynku o nowe pomieszczenia medyczne, warsztatowe, pokoje wypoczynku, przebudowa płyty przedhangarowej, budowa torowiska wraz z dostawą przesuwnicy, przebudowa stacji paliw i budowa FATO.

Projekt jest współfinansowany w 80 % ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 20 % ze środków Ministerstwa Zdrowia. Całościowy projekt będzie składał się z trzech etapów. Dwa kolejne będą realizowane w następnych latach.

Etap 2 przewiduje budowę i doposażenie bazy HEMS w Bydgoszczy (Osielsku), w Katowicach, rozbudowę baz HEMS w Szczecinie oraz w Białymstoku. Jego wartość to ponad 21 mln zł. Etap 3 przewiduje budowę i doposażenie bazy HEMS w Warszawie, rozbudowę Stacji Obsługi Technicznej w Warszawie, budowa FATO w Szczecinie oraz w Białymstoku. Jego wartość to ponad 26 mln zł. Łączny koszt budowy/przebudowy baz LPR to 70 mln zł.

Dotychczas w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 zrealizowana została modernizacja infrastruktury 10 baz HEMS i jednej Stacji Obsługi Technicznej LPR. Projekt budowy i remontu oraz doposażenia baz LPR podzielono na dwa etapy. W etapie 1., z udziałem środków unijnych, wyremontowano lub wybudowano bazy w: Białymstoku, Łodzi, Poznaniu, Sanoku, Suwałkach, Szczecinie (SOT) i Zielonej Górze, w etapie 2. – bazy w Gdańsku, Kielcach, Krakowie i Wrocławiu. Całkowita wartość projektu wyniosła 68,28 mln zł, z czego 85 % stanowiły środki unijne, a pozostałą część sfinansowało Ministerstwo Zdrowia (EC135 zablokował ruch w Opolu , 2018-05-10, Kolejne lądowiska dla śmigłowców LPR, 2017-05-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.