Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chesapeake 2018 zakończone

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 23 maja 2018

Manewry Chesapeake 2018 rozpoczęły się w kwietniu w Naval Air Station Oceana, a od 7 maja były kontynuowane na morzu, na pokładzie lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN 77), typu Nimitz. W ćwiczeniu wziął udział 300-osobowy francuski kontyngent (Groupe Aerien Embarque), wyposażony w 13 samolotów (12 wielozadaniowych Rafale M z eskadry 17F i jednego wczesnego ostrzegania E-2C Hawkeye z eskadry 4F). Wraz z nimi ćwiczyli lotnicy z Carrier Air Wing Eight (Skrzydła Lotnictwa Pokładowego) 8 i personel z Carrier Strike Group (Lotniskowcowej Grupy Bojowej) 2.

Wspólny przelot francuskich i amerykańskich samolotów był ostatnim elementem ćwiczeń Chesapeake 2018 / Zdjęcie: US Navy

Część szkoleniowa na morzu trwała od 7 do 18 maja. W jej trakcie przeprowadzono rutynowe operacje lotnicze i akcje poszukiwawczo-ratownicze. Lotnicy z obydwu krajów wykonali razem 458 lotów (trwających łącznie 724,5 h) i 752 lądowania. Personel obsługowy przeprowadził na pokładzie okrętu ponad 180 misji operacyjnych i szkoleniowych.

Przebieg manewrów obserwowali szef operacji morskich US Navy adm. John Richardson i szef sztabu Marine Nationale (marynarki wojennej Francji) adm. Christophe Prazuck. Na zakończenie ćwiczeń lotnicy z obydwu krajów wykonali przelot w formacji złożonej z samolotów wielozadaniowych Rafale M i F/A-18E Super Hornet oraz wczesnego ostrzegania E-2C Hawkeye.

Francuscy lotnicy bardzo dobrze zaaklimatyzowali się na pokładzie amerykańskiego lotniskowca ze względu na ich doświadczenie w operowania z lotniskowca Charles de Gaulle'a – powiedział kmdr R. Sean Bailey, dowódca USS George H.W. Bush. Ponadto nasi marynarze i lotnicy byli bardzo gościnni i pomocni dla francuskich kolegów. Dzięki współpracy Amerykanie i Francuzi zawarli liczne przyjaźnie, co w konsekwencji było kluczowym elementem powodzenia ćwiczeń. Relacje zbudowane podczas tego ćwiczenia będą miały znaczenie, gdy nadejdzie czas wspólnego działania w warunkach bojowych – dodał kmdr Bailey (Francuzi operują z CVN 77, 2018-05-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.