W Taichung na Tajwanie rozpoczęły się testy pierwszego myśliwca Lockheed Martin F-16A przebudowanego do standardu F-16V Viper. W pierwszej fazie loty realizują piloci amerykańscy. Później mają do nich dołączyć Tajwańczycy.
Modernizację zrealizowało tajwańskie przedsiębiorstwo państwowe Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC). 4 F-16A/B trafiły do niego w styczniu 2017. Badania naziemne pierwszego z nich po modernizacji rozpoczęły się w czerwcu 2018. Cały program ma zostać zrealizowany na do końca 2023 i kosztować łącznie 5,3 mld USD.
Głównym kontraktorem programu, nazwanego Phoenix Rising, jest Lockheed Martin. Otrzymał on w 2016 warte 3,8 mld USD zlecenie tajwańskiego ministerstwa obrony na modernizację do standardu F-16V 142 myśliwców F-16A/B Block 20. Samoloty mają zostać wyposażone w radary Northrop Grumman AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar (SABR) z antenami aktywnie elektronicznie skanowanymi fazowo (w miejsce AN/APG-66(v)3), nahełmowy system wskazywania celów Joint Helmet Mounted Cueing System II, nowy komputer misji Modular Mission Computers (MMC), bezwładnościowo-satelitarny system nawigacyjny LN260 Embedded Global Navigation Systems (EGI)/Inertial Navigation Systems (INS) oraz systemy wre AN/ALQ-213 Electronic Warfare Management Systems i AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites.
Zmodernizowane będą także płatowce i zespoły napędowe. Silniki Pratt & Whitney F100-PW-220 zostaną zastąpione silnikami F100-PW-229. Wzmocnione zostanie podwozie z wykorzystaniem komponentów podwozia samolotów wersji F-16C/D. Zestaw uzbrojenia uzupełnią pociski kierowane AIM-9X Sidewinder, AGM-154C JSOW i AGM-88B HARM, a także pociski tajwańskie (Modernizacja tajwańskich F-16 rozpoczęta, 2017-01-18).