Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Super Tucano dla Ekwadoru

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 24 marca 2009

Niemal rok po anulowaniu zamówienia na dostawy 24 samolotów szkolno-bojowych Embraer EMB-314 Super Tucano, Ekwador zdecydował się jednak sfinalizować kontrakt. Pierwsze maszyny trafią do odbiorcy już jesienią bieżącego roku.


Kontrakt z Ekwadorem podniósł liczbę zamówionych do tej pory Super Tucano do 169 egz. Oprócz wojsk lotniczych Brazylii i Kolumbii, EMB-314 zakupiły również Chile, Ekwador, a jedną maszynę - Blackwater (zobacz: Super Tucano dla Blackwater). Możliwość pozyskania Super Tucano rozpatruje również amerykańskie dowództwo operacji specjalnych, jako samolotu wsparcia / Zdjęcie: Embraer

20 kwietnia 2008 prezydent Ekwadoru Rafael Correa oznajmił, że jego kraj wybrał 24 egz. EMB-314. Samoloty miały być wykorzystywane do patrolowania granic i misji treningowych. Brazylijczycy otrzymali nawet początkowo 45, a potem 69 mln USD zadatku. Cały kontrakt miał być wart 261 mln USD (zobacz: Ekwador i Chile wybrały Super Tucano).

Niespodziewanie w grudniu Ekwador wycofał się z kontraktu. Powodem nie były jednak względy natury wojskowej czy technicznej. Oba kraje podzieliła kwestia finansowania jednej z inwestycji energetycznych (zobacz: Ekwador nie kupi Super Tucano). Obecnie, po usunięciu tych problemów, obie strony mogły powrócić do przerwanej transakcji.

23 marca Embraer poinformował oficjalnie o podpisaniu umowy z wojskami lotniczymi Ekwadoru (FAE), na dostawy 24 Super Tucano. Nie poinformowano o szczegółach kontraktu, poza tym, że włączono do nieco pakiet serwisowy, szkoleniowy i dostawę symulatora lotu. Prawdopodobnie jednak jest on jednak bardzo podobny do umowy z ubiegłego roku. Przewidywała ona zapłatę reszty kwoty po zakończeniu dostaw, planowanych na 12 miesięcy (3 samoloty na miesiąc). Oznacza to, że realizacja ekwadorskiego zamówienia powinna zakończyć się jesienią 2010.

Jest to kolejny kontrakt Embraera z klientem z tego kraju. Wcześniej miejscowe, państwowe linie lotnicze - TAME Línea Aérea del Ecuador - pozyskały 5 pasażerskich Embraerów 170 i 190. W ostatnim kwartale ubiegłego roku brazylijski producent dostarczył również 50-miejscowego ERJ-145 dla spółki naftowej oraz dyspozycyjnego Legacy 600, jako samolot VIP dla wojsk lotniczych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra