Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A321LR certyfikowany przez EASA i FAA

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 04 października 2018

Airbus A321LR otrzymał Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). Dokumenty te obejmują: zgodę na dokonanie znaczących modyfikacji w samolocie wąskokadłubowym A321neo w celu zabudowania w jego kadłubie maksymalnie trzech opcjonalnych zbiorników paliwa wraz z wymaganymi nowymi systemami zarządzania paliwem i wzmocnieniem struktury dolnej części kadłuba podwozia oraz zgodę na zastosowanie w A321neo konfiguracji ACF (Airbus Cabin Flex), obejmującej modyfikację struktury kadłuba i zastąpienie dwóch przednich wyjść awaryjnych przez cztery wyjścia na skrzydło i przesunięciem do tyłu dwóch tylnych wyjść awaryjnych, a także zwiększenie maksymalnej masy startowej samolotu do 97 t.

Zasięg A321LR wynosi 7400 km, co umożliwia mu obsługę połączeń pomiędzy Europą i Ameryką Pn., a także pomiędzy Amerykami i na terenie Azji / Zdjęcie: Airbus 

Należy zaznaczyć, że zgoda na zwiększenie maksymalnej masy startowej i zabudowanie dodatkowych zbiorników paliwa dotyczy tylko A321neo z ACF. Wcześniej samoloty rodziny A321 mogły być wyposażane w nie więcej niż dwa dodatkowe zbiorniki paliwa w kadłubie.

Chociaż od około 2020 konfiguracja ACF stanie się standardem dla wszystkich nowo produkowanych A321neo, dopuszczalna maksymalna masa startowa 97 t i zabudowanie trzech dodatkowych zbiorników paliwa w kadłubie będą dostępne jako opcja. W związku z koniecznością wzmocnienia struktury kadłuba i podwozia, klienci Airbusa będą musieli zgłosić potrzebę zabudowania opcjonalnych trzech zbiorników jeszcze przed rozpoczęciem procesu produkcji zamówionych samolotów.

Zasięg A321LR wynosi 7400 km, co umożliwia mu obsługę połączeń pomiędzy Europą i Ameryką Pn., a także pomiędzy Amerykami i na terenie Azji (przykładowe trasy to Paryż – Nowy Jork, Lizbona – Recife, Dubaj – Pekin, Kuala Lumpur – Tokio, czy Singapur – Sydney). W kabinie A321LR mieści się maksymalnie 206 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej lub 244 podróżnych w konfiguracji jednoklasowej (11-godzinny lot A321LR, 2018-04-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.