Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozmowy Boeinga i Embraera

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 stycznia 2018

Agencja prasowa Bloomberg podaje, że Boeing i Embraer prowadzą rozmowy na temat przejęcia brazylijskiego przedsiębiorstwa przez Amerykanów. Najważniejszą kwestią jest zagwarantowanie rządowi w Brasilii kontroli nad działem Embraera zajmującym się bezpieczeństwem i obronnością. W ubiegłym miesiącu władze Kraju Kawy były przeciwne fuzji, ale obecnie zmieniły stanowisko (Boeing kupi Embraera?, 2017-12-23).

Przejęcie aktywów brazylijskiego przedsiębiorstwa przez koncern z Seattle zapewniłoby Amerykanom udziały w rynku samolotów komunikacji regionalnej / Zdjęcie: Embraer

Przedstawiciele obydwu przedsiębiorstw i rządu Brazylii omawiają rozwiązania, które dadzą Boeingowi pełny dostęp do produktów Embraera. Koncern z Seattle ma też zobowiązać się do zachowania marki Embraer i zatrudnienia brazylijskich inżynierów, m.in. w projekcie nowego samolotu komunikacyjnego (New Midsize Airplane, Nowy projekt Boeinga , 2017-06-09).

Rząd Brazylii nie widzi problemu sprzedaży udziałów Embraera, ale nie chce rezygnować ze swojej złotej akcji, dającej wpływ na strategiczne decyzje dotyczące spółki. Jednymi z największych akcjonariuszy Embraera są banki państwowe: BNDESpar, Banco do Brasil i Caixa Economica Federal.

Boeing i Embraer dążą do jak najszybszego porozumienia z brazylijskim rządem, ponieważ istnieje ryzyko, że nowy gabinet, który ukonstytuuje się po wyborach, zaplanowanych w październiku, zakwestionuje tę transakcję. Boeing chce również, aby inżynierowie Embraera jak najszybciej rozpoczęli prace nad nowym samolotem. Przejęcie aktywów brazylijskiego przedsiębiorstwa przez koncern z Seattle zapewniłoby Amerykanom także udziały w rynku samolotów komunikacji regionalnej, dzięki rodzinie E-Jetów (na zdjęciu, Seryjne Embraery E2 już w kwietniu, 2017-10-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra