Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjski certyfikat dla PD-14

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 października 2018

Silnik turbowentylatorowy Awiadwigatiel PD-14, opracowany przez ODK, przeznaczony dla samolotu pasażerskiego Irkut MS-21-300, otrzymał Certyfikat Typu Federalnej Agencji ds. Transportu Lotniczego (Rosawiacji). PD-14 jest obecnie jednym z kluczowych projektów rosyjskiego przemysłu lotniczego. To konstrukcja nowej generacji, w całości oparta na rodzimej technologii.

Certyfikat Typu dla silnika PD-14 został podpisany przez zastępcę szefa Federalnej Agencji ds. Transportu Lotniczego (Rosawiacji) Aleksieja Nowgorodowa. Szef Rosawiacji, Aleksandr Nieradko, pogratulował wszystkim, którzy uczestniczyli w rozwoju, produkcji i certyfikacji PD-14. Jestem przekonany, że na jego bazie zostaną stworzone inne obiecujące silniki, które z pewnością znajdą zastosowanie w samolotach w nadchodzących latach – powiedział Nieradko.

Według producenta PD-14, rozwijający ciąg 137 kN, w porównaniu z konstrukcjami zagranicznymi jest bardziej przyjazny dla środowiska, a jego zużycie paliwa w trybie przelotowym jest niższe o 10-15%. Niebawem rozpoczną się próby prototypów MS-21-300 z zabudowanymi silnikami tego typu. Kolejnym etapem projektu będzie uzyskanie Certyfikatu Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), zaplanowane w 2019 (Nowe malowanie MS-21, 2018-07-13).

Rosjanie zamierzają opracować także silnik PD-14M, rozwijający ciąg o 12% większy w porównaniu z podstawowym modelem. Ma on służyć do napędu samolotów pasażerskich Ił-96-400M i MS-21-400. W 2025 planowane jest wytwarzanie 40 PD-14 rocznie, a w 2030 roczna produkcja ma wzrosnąć do 50 silników tego typu (Początek testów w locie silnika PD-14, 2015-11-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.