Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pyrzowice liderem cargo w Polsce

Lotnictwo cywilne, 28 stycznia 2019

W 2018 operujące w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach frachtowce wykonały łącznie 2664 starty i lądowania, przewożąc 18 547 t cargo lotniczego, czyli o 754 t (4,2%) więcej niż w 2017. Był to najlepszy roczny wynik w historii przewozów towarowych na pyrzowickim lotnisku, które kolejny raz z rzędu uplasowało się na pozycji lidera wśród polskich portów regionalnych w tym segmencie ruchu.

W 2018 pyrzowickie lotnisko odprawiło łącznie 18 547 t cargo lotniczego, czyli o 754 t (4,2%) więcej niż rok wcześniej, po raz kolejny z rzędu plasując się na pozycji lidera wśród polskich portów regionalnych w tym segmencie ruchu / Zdjęcie: Marcin Sigmund 

W 2016 zarządzające MPL Katowice w Pyrzowicach Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. uruchomiło w południowo-wschodniej części portu nową strefę aktywności logistycznej, której centralnym punktem był nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. m² wraz z sąsiadującą z nim płytą postojową dla samolotów. Pod koniec 2018 zakończył się pierwszy etap rozbudowy płyty cargo, dzięki czemu w jej zachodniej części powstało prawie 2,5 ha nowej nawierzchni lotniskowej z 4 stanowiskami dla samolotów wielkości Airbusa A320 lub Boeinga 737. Aktualnie trwają prace związane z powiększeniem płyty na wschód o kolejne 2,5 ha z dalszymi 4 stanowiskami postojowymi. Zakończenie tego projektu planowane jest w IV kwartale br.

Z perspektywy GTL SA, jako dostawcy i zarządzającego infrastrukturą lotniskową, realizowany przez nas projekt nowej strefy logistyczno-przemysłowej uważam za komercyjny sukces. Powierzchnie nowego terminalu cargo są praktycznie w 100% wynajęte. Dzięki temu obiektowi, który daje możliwości rozwoju, kurierzy zwiększyli zatrudnienie w Pyrzowicach, co jest dodatkowym, pozytywnym efektem realizacji tego przedsięwzięcia. Aktualnie prowadzimy rozmowy z trzema dużymi podmiotami zainteresowanymi prowadzeniem działalności logistycznej w oparciu o infrastrukturę katowickiego portu. Nasz zespół ma wiedzę i wieloletnie doświadczenie w sprawnej realizacji lotniczych projektów infrastrukturalnych. Ponadto dzięki osiąganym od lat pozytywnym wynikom finansowym, dysponujemy środkami, które pozwalają na dalsze inwestycje m.in. w obszarze cargo. Myślimy o budowie kolejnego terminalu. Ostateczną decyzję podejmiemy dopiero w momencie, kiedy spełniony będzie warunek pełnej komercjalizacji planowanej nieruchomości – powiedział prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. Artur Tomasik.

Pyrzowice od wielu lat są liderem wśród polskich regionalnych portów lotniczych w segmencie przewozów towarowych. Obecni są tutaj najwięksi gracze na europejskim rynku, specjalizujący się w lotniczym transporcie towarów – DHL Express, UPS, TNT i FedEx. Każda z wymienionych spółek realizuje z Pyrzowic regularne loty towarowe do swoich kontynentalnych portów przeładunkowych: DHL Expres do Lipska, UPS do Kolonii/Bonn, FedEx do Paryża i TNT do Liege. Z Pyrzowic wykonywane są też czarterowe rejsy frachtowe, a w razie zaistnienia takiej potrzeby, obsługiwane są mosty powietrzne – głównie dla przemysłu motoryzacyjnego (Kolejny rok wzrostu w Pyrzowicach, 2019-01-15).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.