Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TBM 940 – nowy samolot Dahera

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 marca 2019

Podczas odbywającego się w Pompano Beach na Florydzie seminarium właścicieli i pilotów samolotów dyspozycyjnych TBM ich producent – francuska spółka Daher ujawnił istnienie najnowszego modelu, oznaczonego jako TMB 940.

TBM 940 – najnowszy członek rodziny francuskich samolotów dyspozycyjnych z napędem turbośmigłowym / Ilustracja: Daher

Najważniejszą nowością jest wyposażenie TBM 940 w automatyczny układ sterowania przepustnicą, który dostosowuje prędkość samolotu w zależności od wprowadzonego profilu lotu i pozwala również na działanie silnika Pratt & Whitney Canada PT6A-66D aż do wartości zatwierdzonych ograniczeń mocy. Uproszczono również wskazania przyrządów silnikowych.

Samolot wyposażono także w automatyczną instalację odladzania skrzydeł, wiatrochronu, śmigła i separatora cząsteczek na wlocie powietrza do silnika, który jest włączana automatycznie – jednocześnie wyświetlany jest komunikat ostrzegawczy dla załogi, zalecający ręczne sterowanie – gdy zostanie wykryte oblodzenie lub nagromadzenie lodu, a pilot nie podejmie działań zaradczych. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G3000.

Oprócz tego TBM 940 wyróżnia się przekonstruowanymi fotelami pasażerów, nową izolacją termiczną na ścianach kabiny, dodatkowym przyłączem 115-V instalacji elektrycznej przy prawym tylnym fotelu i złączami USB. W kabinie można pomieścić maksymalnie 6 pasażerów i 3 pilotów. Zasięg samolotu to 3200 km, a prędkość maksymalna – 611 km/h.

Cena jednostkowa  TBM 940 ze standardowym wyposażeniem szacowana jest na 4,13 mln USD (15,7 mln zł). Producent deklaruje, że uzyska Certyfikaty Typu EASA podczas tegorocznej wystawy Aero Friedrichshafen, która ma odbyć się w dn. 10-13 kwietnia we Friedrichshafen w Niemczech. Do końca 2018 Daher dostarczył 267 samolotów z rodziny TBM 900 (TBM nad Antarktydą, 2019-01-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.