Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi satelita dla kosmicznej infostrady

Astronautyka, 07 maja 2019

EDRS-C, drugi satelita przekaźnikowy kosmicznej infostrady (SpaceDataHighway, znanej również jako EDRS), zostanie wyniesiony na orbitę geostacjonarną 31°E w dniu 24 lipca 2019 na pokładzie rakiety Ariane 5. Po umieszczeniu nad Europą będzie stanowić rezerwę dla systemu SpaceDataHighway, podwoi pojemność transmisji i będzie w stanie przekazywać dane z dwóch satelitów obserwacyjnych jednocześnie.

Satelita EDRS-C podczas prób w komorze bezodbiciowej / Zdjęcie: Airbus  

Drugi satelita dołączy do EDRS-A, który codziennie przesyła obrazy Ziemi pozyskane przez cztery satelity obserwacyjne Sentinel programu Copernicus. Od kiedy kosmiczna infostrada weszła do eksploatacji pod koniec 2016, osiągnęła ponad 20 tys. połączeń laserowych. Wskaźnik niezawodności osiągnął 99,5%, a podczas udanych połączeń pobrano ponad 1 petabajt danych (SpaceDataHighway działa pełną mocą, 2018-03-22).

SpaceDataHighway to pierwsza na świecie sieć światłowodowa na niebie oparta na najnowocześniejszej technologii laserowej. Jest to unikalna sieć satelitów geostacjonarnych na stałe umieszczonych nad siecią stacji naziemnych, które mogą przesyłać dane z prędkością 1,8 Gb/s. Satelity SpaceDataHighway mogą łączyć się z odległości do 45 tys. km z satelitami obserwacyjnymi na niskiej orbicie, wywiadowczych bezzałogowymi statkami powietrznymi lub samolotami wykonującymi różne misje. Ze swojej pozycji na orbicie geostacjonarnej system SpaceDataHighway przekazuje dane zebrane przez satelity obserwacyjne na Ziemię w czasie zbliżonym do rzeczywistego, co zwykle trwa kilka godzin. Umożliwia to potrojenie ilości danych przesyłanych przez satelity obserwacyjne i przeprogramowanie planu ich misji w dowolnym momencie i w ciągu zaledwie kilku minut.

Trzeci satelita przekaźnikowy ma zostać umieszczony w rejonie Azji i Pacyfiku około 2024. Wyposażony w trzy terminale laserowe, EDRS-D znacznie zwiększy zdolności systemu łączności i znacznie powiększy jego zasięg. Od 2021 ze SpaceDataHighway zaczną korzystać satelity obserwacyjne Ziemi Pleiades Neo. Od 2019 system zapewni również łączność szerokopasmową modułowi Columbus Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.