Bell zakończył niedawno kolejny etap prób w locie przemiennopłata V-280 Valor, polegający na zademonstrowaniu zdolności do wykonywania manewrów przy małej prędkości lotu. Wyniki testów dowiodły, że V-280 ma sterowność spełniającą wymagania poziomu 1, stawiane przez lotnictwo US Army. Oznacza to, że Valor jest równie manewrowy, a nawet lepszy, niż H-60 Black Hawk – powiedział Ryan Ehinger, kierownik projektu V-280.
Próby dowiodły, że V-280 Valor ma doskonałą sterowność podczas manewrów przy małej prędkości lotu bez pogorszenia prędkości, zasięgu lub ładowności, których wojsko wymaga podczas prowadzenia operacji połączonych – dodał Ehinger. Według niego jest to zasługa cyfrowego układu sterowania lotem, znacznie zmniejszającego wysiłek pilota i polepszającego bezpieczeństwo lotu w każdych warunkach pogodowych i przy pogorszonej widoczności (V-280 przekroczył 500 km/h, 2019-01-25).
Badania manewrowości Valora przeprowadzone w zakładach Bella w Arlignton na początku maja. W ich ramach wykonano także loty z otwartymi drzwiami kabiny transportowej, liną desantową podwieszoną pod kadłubem i sprawdzono działanie układu obserwacyjno-ostrzegawczego PDAS. Dotychczas prototyp V-280 wylatał ponad 110 godzin i przeszedł ponad 225 godzin prób naziemnych zespołu napędowego. Ryan Ehinger uważa, że możliwości przemiennopłata doskonale wpisują się w wymagania stawiane przez US Army nowym wiropłatom, które mają być pozyskane w ramach projektu FLRAA (Wymagania dla FLRAA , 2019-04-08).