Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powstaje Boeing Brasil – Commercial

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 28 maja 2019

Boeing Brasil – Commercial to nazwa handlowa nowej spółki, która powstała w wyniku zakupu działu brazylijskiego Embraera zajmującego się produkcją samolotów komunikacji regionalnej przez amerykańskiego giganta z Seattle. Założona w 1969 Empresa Brasileira de Aeronautica do 1994 była spółką państwową. Obecnie jest największym brazylijskim eksporterem i klejnotem koronnym brazylijskiego przemysłu.

Według przedstawicieli nowej spółki samoloty rodziny E-Jets/E-2 otrzymają nową nazwę, podkreślającą włączenie ich do oferty Boeinga / Zdjęcie: Embraer  

Jak twierdzą miejscowe media to rozsądny wybór, podyktowany obawami szefostwa nowej spółki o jej przyszłą pozycję na rynku, a także niechęcią do urażenia dumy politycznej Kraju Kawy. Stąd w nazwie Brazylia pisana przez s i angielskie słowo Commercial.

Jednak w ciągu kilku następnych miesięcy zarząd Boeing Brasil – Commercial będzie musiał podjąć o wiele ważniejszą decyzję dotyczącą nowej nazwy handlowej dla samolotów rodziny E-Jets/E-2. Jak mówią przedstawiciele spółki, należy spodziewać się niespodzianki.

Wprawdzie brazylijskie samoloty mają już ugruntowaną renomę na rynku, ale o wiele ważniejsze jest włączenie ich do portfolio Boeinga, produkującego nieprzerwanie odrzutowe samoloty komunikacyjne od początku ich istnienia. Analogiczny ruch wykonał Airbus, po przejęciu działu Bombardiera, produkującego samoloty Cseries.

Ponadto obydwa koncerny utworzą inną wspólną spółkę, zajmującą się promowaniem i rozwojem nowych rynków i zastosowań produktów i usług związanych z obronnością, w szczególności samolotów transportowych KC-390. Embraer będzie miał 51% jej udziałów, a Boeing – pozostałe 49% (Połączenie Boeinga i Embraera coraz bliżej , 2018-12-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.