Boeing Brasil – Commercial to nazwa handlowa nowej spółki, która powstała w wyniku zakupu działu brazylijskiego Embraera zajmującego się produkcją samolotów komunikacji regionalnej przez amerykańskiego giganta z Seattle. Założona w 1969 Empresa Brasileira de Aeronautica do 1994 była spółką państwową. Obecnie jest największym brazylijskim eksporterem i klejnotem koronnym brazylijskiego przemysłu.
Jak twierdzą miejscowe media to rozsądny wybór, podyktowany obawami szefostwa nowej spółki o jej przyszłą pozycję na rynku, a także niechęcią do urażenia dumy politycznej Kraju Kawy. Stąd w nazwie Brazylia pisana przez s i angielskie słowo Commercial.
Jednak w ciągu kilku następnych miesięcy zarząd Boeing Brasil – Commercial będzie musiał podjąć o wiele ważniejszą decyzję dotyczącą nowej nazwy handlowej dla samolotów rodziny E-Jets/E-2. Jak mówią przedstawiciele spółki, należy spodziewać się niespodzianki.
Wprawdzie brazylijskie samoloty mają już ugruntowaną renomę na rynku, ale o wiele ważniejsze jest włączenie ich do portfolio Boeinga, produkującego nieprzerwanie odrzutowe samoloty komunikacyjne od początku ich istnienia. Analogiczny ruch wykonał Airbus, po przejęciu działu Bombardiera, produkującego samoloty Cseries.
Ponadto obydwa koncerny utworzą inną wspólną spółkę, zajmującą się promowaniem i rozwojem nowych rynków i zastosowań produktów i usług związanych z obronnością, w szczególności samolotów transportowych KC-390. Embraer będzie miał 51% jej udziałów, a Boeing – pozostałe 49% (Połączenie Boeinga i Embraera coraz bliżej , 2018-12-27).