Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Partnerstwo Boeinga i Embraera

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 05 lipca 2018

Boeing i Embraer ogłosiły podpisanie memorandum o porozumieniu w celu ustanowienia strategicznego partnerstwa. Niewiążąca umowa proponuje utworzenie wspólnego przedsięwzięcia, w skład którego wejdzie dział zajmujący się samolotami komunikacyjnymi i działalnością usługową spółki Embraer, który strategicznie dostosuje się do komercyjnej działalności Boeinga w zakresie rozwoju, produkcji, marketingu i obsługi.

Boeing będzie posiadał 80% udziałów we wspólnym przedsięwzięciu, a Embraer będzie właścicielem pozostałych 20% udziałów / Ilustracja: Embraer

Zgodnie z warunkami umowy, Boeing będzie posiadał 80% udziałów we wspólnym przedsięwzięciu, a Embraer będzie właścicielem pozostałych 20% udziałów. Tworząc to strategiczne partnerstwo, będziemy idealnie przygotowani, aby generować znaczącą wartość zarówno dla klientów, pracowników i akcjonariuszy spółek, jak i dla Brazylii i Stanów Zjednoczonych. To ważne partnerstwo wyraźnie zgadza się z długoterminową strategią Boeinga dotyczącą inwestowania w rozwój i przywracania wartości akcjonariuszom, uzupełnione o strategiczne ustalenia, które wzmacniają i przyspieszają nasze plany rozwoju – powiedział Dennis Muilenburg, prezes i dyrektor generalny Boeinga.

Umowa z Boeingiem stworzy najważniejsze strategiczne partnerstwo w przemyśle lotniczym, wzmacniając wiodącą pozycję obu przedsiębiorstw na rynku globalnym. Oczekuje się, że połączenie biznesowe z Boeingiem stworzy doskonałe perspektywy dla brazylijskiego przemysłu lotniczego, zwiększając jego potencjał sprzedażowy, produkcję, tworząc miejsca pracy i dochody, inwestycje i eksport, a przy tym zwiększając wartość dodaną dla klientów, akcjonariuszy i pracowników – dodał Paulo Cesar de Souza e Silva, dyrektor generalny i prezes Embraera.

Transakcja wycenia 100% operacji Embraera na 4,75 mld USD i przewiduje wartość 3,8 mld USD dla 80-% udziału Boeinga we wspólnym przedsięwzięciu. Oczekuje się, że proponowane partnerstwo wygeneruje szacunkowo ok. 150 mln USD do trzeciego roku istnienia.

Po sfinalizowaniu wspólne przedsięwzięcie komercyjne będzie prowadzone przez kierownictwo w Brazylii, w tym prezesa i dyrektora generalnego. Boeing będzie miał kontrolę operacyjną i zarządczą nad nową spółką, która  podlegać będzie bezpośrednio Muilenburgowi. Wspólne przedsięwzięcie stanie się jednym z centrów doskonałości Boeinga w zakresie kompleksowego projektowania, produkcji i obsługi samolotów pasażerskich oraz zostanie w pełni zintegrowane z szerszym łańcuchem produkcji i dostaw Boeinga (Rozmowy Boeinga i Embraera, 2018-01-05).

Ponadto obie spółki stworzą kolejne wspólne przedsięwzięcie mające na celu promocję i rozwój nowych rynków i zastosowań produktów i usług związanych z obronnością, w szczególności samolotów transportowych KC-390, w oparciu o wspólnie określane możliwości. Wspólne inwestycje w globalny marketing KC-390, a także szereg konkretnych umów w dziedzinie inżynierii, badań i rozwoju oraz łańcucha dostaw, zwiększą wzajemne korzyści i dodatkowo zwiększą konkurencyjność Boeinga i Embraera – podkreślił Nelson Salgado, wiceprezes Embraera ds. finansowych i relacji z inwestorami.

Finalizacja szczegółów finansowych i operacyjnych strategicznego partnerstwa i negocjowanie ostatecznych umów transakcyjnych będzie kontynuowana w nadchodzących miesiącach. Po wykonaniu tych umów transakcja byłaby następnie przedmiotem zatwierdzenia przez akcjonariusza i organy regulacyjne, w tym zgody rządu Brazylii, a także innych zwyczajowych warunków zamknięcia. Strony zakładają, że transakcja ma zakończyć się do końca 2019.

Ogłoszenie zamiaru nawiązania partnerstwa Boeinga i Embraera zbiegło się w czasie z nabraniem 1 lipca formalnej mocy zapowiadanej już wcześniej transakcji dotycząca programu Cseries, między Airbus SAS, spółką zależną należącą w całości do spółki Airbus, spółką Bombardier Inc. i spółką Investissement Québec. Grupa Airbus jest teraz w posiadaniu wynoszącego 50,01% udziału większościowego w spółce C Series Aircraft Limited Partnership (CSALP), a Bombardier i Investissement Québec zachowują w niej – odpowiednio – 34% i 16% udziałów. Centrala CSALP, główna linia montażu i działy wspierające mieszczą się w Mirabel, w kanadyjskiej prowincji Quebec (Airbus przejmuje CSeries, 2017-10-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.