Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Połączenie Boeinga i Embraera coraz bliżej

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 27 grudnia 2018

Brazylijski sąd odwoławczy odwołał drugi nakaz zablokowania utworzenia joint venture pomiędzy Embraerem i Boeingiem, wydany w zeszłym tygodniu. Jest to kolejne prawne zwycięstwo Embraera. Nie wiadomo jednak, czy w najbliższej przyszłości nie zostaną podjęte dalsze kroki prawne przeciwko tej transakcji.

/ Ilustracja: Embraer

17 grudnia obydwa przedsiębiorstwa w optymistycznym tonie poinformowały, że do sfinalizowania fuzji brakuje już tylko zgody rządu w Brasilii. Zgodnie z warunkami proponowanego partnerstwa Boeing ma przejąć 80% udziałów działu lotnictwa cywilnego Embraera za 4,2 mld USD. Umowa ma wejść w życie do końca przyszłego roku. Nowa spółka joint venture będzie zarządzana przez kierownictwo mieszczące się Brazylii, a prezes i dyrektor generalny będą Brazylijczykami.

Boeing będzie miał kontrolę operacyjną i zarządczą nad nową spółką, która będzie podlegać bezpośrednio Dennisowi Muilenburgowi, prezesowi i dyrektorowi generalnemu Boeinga,. Embraer zachowa prawa do podejmowania decyzji w niektórych kwestiach strategicznych, jak np. przeniesienie produkcji z Brazylii.

Rząd Brazylii, który ma złotą akcję w Embraerze, ma prawo zawetować planowane połączenie obydwu przedsiębiorstw. Jednak prezydent-elekt Jair Bolsonaro, który obejmuje stanowisko 1 stycznia, zaznaczył, że popiera tę transakcję. Ostatni głos w sprawie należy do urzędu antymonopolowego i udziałowców obydwu spółek (Zablokowana fuzja Boeinga z Embraerem , 2018-12-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.