Największy amerykański koncern lotniczy, Boeing ogłosił, że w kwietniu 2019 dostarczył tylko 23 samoloty pasażerskie. To o blisko połowę mniej niż rok wcześniej, gdy dostawy wyniosły 44 samoloty. Dostawy objęły dziewięć 737 NG, jeden 747-8, jeden 777-300ER i dwanaście 787. To najgorszy wynik od 1997.
W kwietniu Boeing nie otrzymał żadnych nowych zamówień na samoloty komercyjne (półoficjalnie podano o zamówieniu 4 737 MAX przez nieznanego klienta). Co więcej, utracił zamówienia na 171 samolotów modelu 737. To głównie efekt upadku indyjskiego przewoźnika Jet Airways.
Gwałtowny spadek sprzedaży Boeinga to efekt katastrof i uziemienia samolotów 737 MAX. Samoloty tego typu rozbiły się w ostatnich miesiącach w Indonezji i Etiopii (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14).
Europejski rywal Boeinga – Airbus dostarczył w kwietniu 70 samolotów – 3 A220, 57 A320 (10 ceo i 47 neo), 2 A330 i 8 A350. Europejski producent uzyskał nowe zamówienia na tylko 5 maszyn (2 A330-800, 3 A350-900). Poinformował jednak o jednoczesnym anulowaniu zamówień na 5 samolotów.
Do końca kwietnia 2019 Airbus dostarczył 232 samoloty. W takim samym okresie rok wcześniej dostawy wyniosły znacznie mniej, bo 172 (Airbus tuż za Boeingiem, 2019-01-10). Tyle samolotów dostarczył do końca kwietnia 2019 Boeing.