Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tylko 6 B-1B

Lotnictwo wojskowe, 31 lipca 2019

Podczas posiedzenia Komisji ds. Służb Zbrojnych Senatu USA, które odbyło się wczoraj, 30 lipca, senator Mike Rounds reprezentujący Dakotę Południową poinformował, że tylko sześć (sic!) z 61 bombowców B-1 Lancer eksploatowanych przez US Air Force (wojska lotnicze USA) jest w pełni zdolnych do działania. 15 z nich poddawanych jest planowej obsłudze technicznej, a 39 przechodzi inspekcje lub nieplanowe przeglądy i naprawy.

Według oficjalnych informacji tylko 10% bombowców B-1B jest zdolnych do działania / Zdjęcie: US Air Force

W odpowiedzi dowódca US Strategic Command gen. John E. Hyten Hyten poprosił przedstawicieli administracji o zapewnienie środków na poprawę tego stanu rzeczy. Wciąż wysyłamy B-1B na misje, wykorzystując je do granic możliwości. Musimy część z nich wycofać ze służby i naprawić usterki. Warsztaty mogą to zrobić, jeśli otrzymają stałe finansowanie – stwierdził gen. Hyten. To nie jest nowy samolot. Zużycie jest czymś naturalnym – tłumaczył istniejący stan rzeczy gen. Timothy Ray, dowódca Air Force Global Strike Command.

Komisja ds. Służb Zbrojnych amerykańskiego Kongresu zauważyła ten problem na początku bieżącego roku. Jej przedstawiciele zwrócili się do US Air Force o przedstawienie planu naprawczego. Co gorsza, wiosną uziemiono Lancery na miesiąc z powodu problemu ze spadochronem pomocniczym fotela katapultowego (US Air Force uziemiły B-1B, 2019-04-01).

W projekcie ustawy w sprawie polityki obronnej na 2020 senatorowie chcą, aby US Air Force wzięły na siebie większą odpowiedzialność za rozwiązanie problemów trapiących B-1B. Komisja jest zaniepokojona, że zdolność B-1B do wykonywania zadań nie jest priorytetem i nie ma wystarczających środków, aby ją polepszyć. Dowodem na to jest mała liczba samolotów w pełni zdatnych do lotu,. W dodatku brak jest odpowiedniej liczby Lancerów do szkolenia – podano w raporcie Komisji ds. Służb Zbrojnych Senatu USA (14,3 mld USD na modernizację B-1B i B-52H, 2019-04-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra