Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pociąg zamiast samolotu

Lotnictwo cywilne, 17 września 2019

Od 29 marca 2020 holenderskie linie lotnicze KLM zastąpią jeden ze swoich lotów oferowanych codziennie na trasie z Brukseli do Amsterdamu-Schiphol pociągiem pospiesznym Thalys. Jest to pierwszy krok w ramach długoterminowego planu ograniczenia liczby lotów na krótkich trasach, który KLM realizują wspólnie z przewoźnikami kolejowymi Thalys (przewoźnik, obsługujący przy użyciu pociągów TGV połączenia kolejowe między Holandią, Belgią, Francją i Niemcami) i NS Dutch Railways (holenderskie koleje pasażerskie). Od czerwca br. KLM nawołuje klientów i całą branżę lotniczą do odpowiedzialnych podróży (ang. Fly responsibly), z myślą o wpływie, jaki wywierają na naszą planetę.

Wspólna inicjatywa KLM i przewoźników kolejowych Thalys i NS Dutch Railways to pierwszy krok w realizacji strategii Fly responsibly (lataj odpowiedzialnie) / Zdjęcie: KLM

Przewoźnik opowiada się za zastąpieniem lotów krótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełnia wymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortu podróży.

Pierwszym krokiem jest decyzja o zmniejszeniu częstotliwości lotów KLM z pięciu do czterech dziennie na trasie Bruksela – Amsterdam-Schiphol na rzecz ulepszonej podróży kolejowej na pokładzie Thalys i zintegrowanie usługi kolejowej z lotniczą (Air & Rail). KLM zamierzają stopniowo ograniczać liczbę lotów między Brukselą a lotniskiem Schiphol w celu zastąpienia ich pociągiem. Z trasy Bruksela – Amsterdam-Schiphol korzystają najczęściej pasażerowie, którzy w Amsterdamie przesiadają się na loty międzykontynentalne KLM.

Transport intermodalny, czyli przewóz obejmujący kilka środków transportu, co w naszym przypadku jest połączeniem pociągu z samolotem, jest złożoną i wymagającą działalnością. Kluczowe znaczenie ma szybkość, nie tylko przejazdu pociągiem, ale też cały proces transferu na lotnisku. Naszym celem jest maksymalny postęp w obu obszarach. Zmniejszenie częstotliwości lotów między Brukselą a Amsterdamem z pięciu do czterech dziennie na rzecz pociągu, to dla nas okazja do zdobywania doświadczenia i ciągłego udoskonalania usług Air & Rail – powiedział prezes i dyrektor generalny KLM Pieter Elbers.

Decyzja KLM jest podyktowana kilkoma ważnymi powodami i uwarunkowaniami. Po pierwsze, stopniowe zastępowanie podróży lotniczej kolejową na krótkich dystansach jest działaniem na rzecz tworzenia zrównoważonej przyszłości transportu lotniczego, do którego przewoźnik zobowiązał się ogłaszając strategię Fly Responsibly. Po drugie, krok ten odzwierciedla zaangażowanie KLM w branżowy plan Smart and Sustainable, w ramach którego cały holenderski sektor lotniczy dąży do obniżenia o 35% emisji CO2 do 2030.

Po trzecie, przewoźnik musi stawić czoła ograniczonej przepustowości lotniska bazowego Schiphol w Amsterdamie. Ograniczenia dotyczące pozwoleń na starty i lądowania sprawiają, że linie muszą rozważnie zarządzać swoją siatką lotów. Zastępując loty krótkodystansowe usługami kolejowymi, KLM będą mogły przeznaczać dostępną pulę zezwoleń na loty międzykontynentalne. Koleje będą pełnić rolę dowozową do lotniska tranzytowego Amsterdam-Schiphol, a oferta KLM będzie mogła nadal wzbogacać się o szerszy wybór lotów międzykontynentalnych (Pokaz mody w samolocie , 2019-09-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.