Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Samolot przyszłości KLM

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 czerwca 2019

Holenderskie linie lotnicze KLM i Uniwersytet Techniczny w Delft rozpoczęły prace nad nowym projektem samolotu komunikacyjnego pod nazwą Flying-V. Jego model, przeznaczony do prób w locie, i pełnowymiarowy fragment kabiny pasażerskiej zostaną zaprezentowane w październiku tego roku podczas obchodów 100-lecia KLM w Amsterdamie.

W kadłubie Flying-V ma pomieścić się 314 pasażerów i 140 tys. t paliwa / Ilustracje: Edwin Wallet, Studio OSO 

Projekt oparto na samolocie Airbus A350. Flying-V ma mieć taką samą rozpiętość – 65 m, przy długości 55 m i wysokości 17 m. W jego kadłubie w kształcie litery V, z dużymi wingletami, ma pomieścić się 314 pasażerów i 140 tys. t paliwa. Pojemność ładowni wynosić ma 160 m3. Gabaryty zbliżone do A350 umożliwią Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury lotniskowej: rękawów i dróg startowych, czy hangarów obsługowych (A350 dla Fiji Airways, 2019-05-02).

Zastosowanie układu latającego skrzydła ma zapewnić zmniejszenie masy własnej konstrukcji i zużycia paliwa o 20% w porównaniu z A350. Flying-V napędzany będzie nowoczesnymi silnikami turbowentylatorowymi, zasilanymi naftą lotniczą. Projektanci zakładają też zastosowanie wspomagania elektrycznego.

Poprzez liczne inicjatywy podejmowane w ciągu ostatnich lat, KLM zbudowały swoją pozycję pioniera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w branży lotniczej. […] KLM od wielu lat inwestuje w zrównoważony rozwój na różnych poziomach i w ten sposób rozwija szerokie spektrum inicjatyw w tej dziedzinie. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Delft, która umożliwia realizację naszej strategii […] – powiedział Pieter Elbers, prezes i dyrektor generalny KLM

Mamy zaszczyt współpracować z tak zaufanym i doświadczonym partnerem, jakim są linie KLM w ramach naszej wspólnej misji, której celem jest zupełnie nowe oblicze lotnictwa pasażerskiego, które będzie wysoko energooszczędne i dużo bardziej przyjazne planecie. W tym celu bardzo ważne jest opracowanie zupełnie nowych konstrukcji samolotów, takich jak Flying-V, a także zastosowanie nowych napędów. Naszym ostatecznym celem jest lot z zerową emisją CO2 – dodał Henri Werij, dziekan Wydziału Inżynierii Lotniczej Uniwersytetu Technicznego w Delft (KLM inwestują w biopaliwo , 2019-05-29).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra