Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Czechy dołączyły do MMF

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 29 października 2019

Minister obrony Lubomir Metnar potwierdził oficjalne przystąpienie Republiki Czeskiej do europejskiego programu Multinational MRTT Fleet (MMF). Porozumienie w tej sprawie sygnowano 24 października.

Czechy stały się 6. krajem członkowskim inicjatywy MMF / Zdjęcie: MO Republiki Czeskiej  

Pomysł wspólnego zakupu i eksploatacji wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących przez państwa europejskie (Multinational MRTT Fleet, MMF) narodził się pod koniec 2012, z inicjatywy ministrów obrony 10 państw członkowskich Europejskiej Agencji Obrony: Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Norwegii, Polski, Portugalii i Węgier.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z aktywnego udziału w tej inicjatywie. Pozwoli to rozszerzyć możliwości czeskiej armii w zakresie transportu żołnierzy i zaopatrzenia, a jednocześnie umożliwi naszym pilotom zdobycie cennego doświadczenia w tankowaniu w locie – powiedział minister Metnar.

Kraje członkowskie MMF: Belgia, Niemcy, Luksemburg, Holandia, Norwegia i Republika Czeska, oczekują obecnie na dostawę ośmiu Airbusów A330 MRTT, które są przede wszystkim przeznaczone do tankowania w locie, ale mogą być użyte do transportu materiałów, osób i ewakuacji rannych. Pierwsze dwa samoloty mają zostać dostarczone w maju 2020 (Niemcy i Norwegia kupują MRTT, 2017-09-26).

Szacunkowe koszty udziału naszych południowych sąsiadów w MMF to jednorazowa opłata w wysokości ok. 594 mln CZK (99 mln zł), roczny koszt operacyjny wynosić ma 32,6 mln CZK (5,5 mln zł), a płace dla czterech lotników przebywających za granicą – ok. 10 mln CZK rocznie (1,67 mln zł). Czesi przewidują, że będą eksploatować samoloty przez ok. 100 h rocznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.