Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec służby Tucano T1 w RAF

Lotnictwo wojskowe, 31 października 2019

W bazie Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Linton-on-Ouse 25 października zakończono ostatni kurs szkolenia pilotów z użyciem samolotów turbośmigłowych Short Tucano T1, należących do 72. eskadry. Uświetnieniem ceremonii był przelot formacji 9 Tucano nad okolicą. Po lądowaniu ostatni z nich został uhonorowany salutem wodnym przez wozy straży pożarnej. Następnie nad bazą przeleciały samoloty Typhoon, Hawk i Lightning.

Tucano T1 były eksploatowane przez RAF od ponad trzech dekad / Zdjęcie: MO W. Brytanii

Short Tucano to licencyjna wersja brazylijskiego Embraera EMB-312 Tucano, produkowana na licencji w zakładach Short Brothers w Belfaście w Irlandii Pn. Pierwszy samolot tego typu wyprodukowany na Wyspach wzbił się w powietrze 30 grudnia 1986. Dostawy do RAF rozpoczęto w czerwcu 1988.

Do 25 stycznia 1993 Brytyjczycy odebrali łącznie 130 Tucano T1. Innymi użytkownikami samolotów tego typu były wojska lotnicze Kenii (12, oznaczonych jako Mk.51) i Kuwejtu (16, oznaczonych jako Mk.52).

Tucano został zastąpiony w służbie przez amerykański samolot Texan T1, którego nowoczesna awionika umożliwia symulowanie misji wykonywanych przez nowoczesne wielozadaniowe samoloty bojowe, takie jak Eurofighter Typhoon, czy F-35B Lightning (RAF rozpoczęły szkolenie na Texanach , 2019-02-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.