Resort obrony W. Brytanii postanowił w większości wymienić flotę samolotów szkolnych.
Ministerstwo obrony W. Brytanii podjęło decyzję o wymianie większości samolotów używanych do szkolenia załóg lotniczych Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) i Fleet Air Arm (lotnictwa królewskiej marynarki wojennej W. Brytanii). Dostawcą nowych statków powietrznych i syntetycznych urządzeń szkoleniowych będzie Affinity, joint venture KBR i Elbit Systems. Na mocy porozumienia szkolenie będzie realizowane co najmniej do 2033.
Obecnie brytyjscy lotnicy rozpoczynają szkolenie selekcyjne na samolotach Grob Aircraft G115 Tutor. Flota lotnicza Jej Królewskiej Mości dysponuje 119 samolotami tego typu. Ich następcami będą Grob 120TP (Meksyk kupił G120TP, 2014-07-29).
Z kolei do szkolenia podstawowego służy 38 Short Tucano T1. Samoloty te zostaną zastąpione przez Beechcraft T-6 (Nowa Zelandia kupiła T-6C, 2014-01-30). Natomiast szkolenie w lotach na samolotach wielosilnikowych odbywa się z użyciem 8 turbośmigłowych Beechcraft King Air 200. Nowy program zakłada, że zastąpią je odrzutowce Embraer Phenom 100 (300. Phenom 100, 2014-04-01).
Nowe samoloty trafią do 3 baz RAF. G120TP będą stacjonowały w Barkston Heath i Cranwell, w tej ostatniej razem z Phenomami. T-6C wysłane zostaną do RAF Valley, gdzie realizowane jest także szkolenie zaawansowane, na odrzutowcach BAE Systems Hawk 128 (Fińskie Hawki w RAF Valley, 2013-10-07).