Podczas trwającego obecnie Dubai Air Show linie Emirates i Air Arabia zawarły z Airbusem kontrakty zakupu 170 samolotów pasażerskich.
Prezes zarządu Emirates Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum i Dyrektor Generalny Airbusa Guillaume Faury podisali umowę zakupu 50 A350-900. Wszystkie samoloty napędzane będą silnikami Rolls-Royce Trent XWB. Zamówienie jest warte 16 mld USD wg cen katalogowych. Dostawy A350-900 dla Emirates rozpoczną się w maju 2023, a zakończą do 2028.
Emirates wstępnie zdecydowały się na kupno 30 A350-900 i 40 A330-900 na początku tego roku, gdy Airbus anulował program A380, dla którego przewoźnik z Dubaju był głównym klientem i zobowiązał się do nabycia 162 samolotów tego typu. Obecnie strony nie skomentowały decyzji o rezygnacji z zakupu A330neo.
Wiadomo natomiast oficjalnie, że zakup A350 jest połączony z rezygnacją z nabycia 39 A380. Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum poinformował, że do końca października dostarczono 112 największych samolotów pasażerskich świata, a ostatecznie linie z Dubaju odbiorą jeszcze 21 A380 (A380 cztery razy do Kairu, 2019-10-16).
Natomiast Air Arabia, pierwszy i największy tani przewoźnik na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, złożył zamówienie na 120 Airbusów, w tym 73 A320neo, 27 A321neo i 20 A321XLR. Umowa została podpisana w obecności prezesa Air Arabia szejka Abdullaha Bin Mohammeda Al Thaniego, przez dyrektora generalnego Air Arabia Adela Al Aliego i Guillaume'a Faury;ego.
Wszystkie samoloty dla Air Arabia będą wyposażone w kabinę w układzie jednoklasowym. Arabskie towarzystwo dysponuje obecnie flotą 54 (wg innych źródeł 41) samolotów rodziny A320, w tym A320neo i A321LR (Nowe barwy Air Arabia, 2018-10-28).