Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air France będą latać na biopaliwie

Lotnictwo cywilne, 09 grudnia 2019

Air France, Shell Aviation i World Energy (dostawca biopaliw na rynku amerykańskim) podpisały list intencyjny dotyczący zamiaru użycia paliwa zrównoważonego do lotów na trasie San Francisco – Paryż. Na wspomnianej trasie francuski przewoźnik będzie korzystał z mieszanki paliwa tradycyjnego i zrównoważonego paliwa lotniczego od 1 czerwca 2020. Oblicza się, że pozwoli to obniżyć emisję CO2 o 6 tys. t w czasie kolejnych 16 miesięcy.

Francuski narodowy przewoźnik będzie korzystał z mieszanki paliwa tradycyjnego i zrównoważonego paliwa lotniczego trasie San Francisco – Paryż od 1 czerwca 2020 / Zdjęcie: Air France

Paliwo, z którego będą korzystały Air France jest wytwarzane z niejadalnych tłuszczów i olejów odpadowych. To paliwo alternatywne do tradycyjnej nafty lotniczej, certyfikowane przez niezależną organizację RSB, które spełnia surowe normy środowiskowe i może być dostarczane do samolotów z wykorzystaniem istniejących na lotniskach standardowych instalacji do tankowania.

Air France rozpoczęły pierwsze próby z użyciem paliw alternatywnych do lotów komercyjnych w 2014 i od tamtej pory intensywnie inwestują w innowacje i współpracują z naukowcami nad ich rozwojem. Program francuskiego towarzystwa na rzecz zrównoważonego rozwoju, pod nazwą Horyzont 2030, zakłada m. in. obniżenie do 2030 emisji CO2 o 50%, co będzie można osiągnąć przede wszystkim poprzez inwestycje w paliwooszczędne samoloty i zastosowanie biopaliw (Air France testują Li-Fi, 2019-11-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.