Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air France testują Li-Fi

Lotnictwo cywilne, 26 listopada 2019

Linie lotnicze Air France jako pierwsze na świecie wykorzystują technologię Li-Fi (Light Fidelity) podczas lotów komercyjnych. Technologię, która jest alternatywą dla WI-FI testowano po raz pierwszy pod koniec października, podczas lotu z Paryża-Orly do Tuluzy na pokładzie Airbusa A321.

Francuski narodowy przewoźnik jest pierwszą linią na świecie, która testuje w czasie lotu pionierską technologię Li-Fi / Zdjęcie: Air France

Air France realizują projekt we współpracy z dostawcą rozwiązania – Latécoère. Nowa technologia jest obiecująca pod względem szybkości i stabilności transferu danych, a także pozwoli na obniżenie masy samolotów, a tym samym zużycia paliwa i emisji CO2.

To dla nas wielki powód do dumy, że jesteśmy pierwszą linią lotniczą, która udostępnia podróżnym samolot wyposażony w Li-Fi. Jest to możliwe tylko dzięki doskonałej współpracy zespołów Air France i Latécoère. Jestem przekonany, że doświadczenie jakie zdobywamy w zastosowaniu nowej technologii, przyczyni się do rozwoju naszej oferty rozrywki pokładowej – powiedział Antoine Laborde, manager ds. innowacji w Air France.

Li-Fi to alternatywny względem Wi-Fi sposób dostarczania internetu, czyli technologia umożliwiająca transmisję danych, w której zamiast łączności radiowej wykorzystuje się fale świetlne, zarówno światło widzialne przez człowieka, jak i podczerwień. Air France wraz z Latécoère testują obecnie możliwości techniczne integracji nowego rozwiązania z systemami pokładowymi i pracują nad certyfikacją technologii podczas lotów komercyjnych.

W ramach testu infrastruktura Li-Fi zastała zainstalowana przy 12 fotelach jednego z A321 Air France. Nowatorskie rozwiązanie ma dwie główne zalety: całkowicie stabilny i szybki transfer danych multimedialnych z małymi opóźnieniami i zmniejszenie masy samolotu, a tym samym zużycia paliwa i emisji CO2, dzięki zastąpieniu przewodów miedzianych światłowodami (Jak przetworzyć śmieci z samolotu, 2019-10-31).

Jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych pięciu lat Li-Fi zrewolucjonizuje łączność podczas lotu. Jestem szczególnie zadowolony ze współpracy z zespołami inżynieryjnymi i obsługowymi Air France Industries i KLM Engineering & Maintenance, które w rekordowym czasie przeprowadziły prace wdrożeniowe do certyfikacji technologii i zintegrowały instalację z systemami w kabinie – dodał Yannick Assouad, dyrektor generalny Latécoère.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.