Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bezzałogowy V-280 Valor

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo cywilne, 15 grudnia 2019

Amerykański Bell ujawnił, że w ubiegłym tygodniu rozpoczął testy w locie bezzałogowej wersji przemiennopłata V-280 Valor. Realizowane są one w Arlington w Teksasie. Wcześniej prowadzono naziemne testy nowego oprogramowania, które ma umożliwić loty bez pilota.

Prototyp przemiennopłata V-280 Valor w czasie testów w locie w Arlington w Teksasie / Zdjęcie: Bell

Na razie testy odbywają się z udziałem pilota, którego obecność na pokładzie ma zwiększyć ich bezpieczeństwo. Takie loty mają potrwać kilka miesięcy. Po ich pozytywnym zakończeniu planowany jest lot całkowicie autonomiczny.

Od pierwszego lotu, który odbył się w grudniu 2017, prototyp V-280 spędził w powietrzu ponad 150 godzin. Bell oferuje zastosowane w nim technologie w programie US Army Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA). W jego ramach ma powstać następca śmigłowców Sikorsky UH-60 Black Hawk.

Bell przewiduje wykorzystanie nowego oprogramowania także w seryjnych V-280 Valor. Zdolność do autonomicznych lotów ma ułatwić ich pilotowanie i zmniejszyć obciążenia załóg w czasie wykonywania zadań. W krytycznych sytuacjach V-280 ma być zdolny do kontynuowania lotów bez udziału pilota (Manewrowy Valor, 2019-05-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.