Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

BelugaXL już w eksploatacji

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 14 stycznia 2020

Samolot transportowy BelugaXL, stanowiący integralną część systemu przemysłowego Airbusa, wykonał 9 stycznia pierwsze zadanie przewozowe. Zapewni to Airbusowi wzrost zdolności transportowych o 30%, umożliwiając dalsze zwiększanie tempa produkcji samolotów pasażerskich. Łącznie koncern z Tuluzy dysponować będzie 6 BelugamiXL. Kolejne wejdą do użytku w latach 2020-2023.

BelugaXL będzie kursować między 11 lotniskami w Europie, polepszając zdolności przemysłowe koncernu z Tuluzy i umożliwiając Airbusowi wywiązanie się ze zobowiązań wobec klientów / Zdjęcie: Airbus

Projekt BelugaXL ruszył w listopadzie 2014. Pięć lat później Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu, umożliwiający formalne rozpoczęcie eksploatacji samolotu. Wydarzenie to poprzedziły intensywne próby, podczas których  BelugaXL wykonała ponad 200 lotów, trwających ponad 700 godzin.

Samolot ma 63 m długości i 8 m wysokości. W jego wnętrzu można przewozić dwa skrzydła Airbusa A350, podczas gdy BelugaST mieści tylko jedno skrzydło. Przy maksymalnej ładowności 51 t BelugaXL ma zasięg 4000 km. Samolot bazuje na konstrukcji A330-200, przy dużym wykorzystaniu zastosowanych w nim seryjnych komponentów i wyposażenia. Jest napędzany silnikami Rolls Royce Trent 700 (BelugaXL z certyfikatem EASA, 2019-11-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra