Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Irański pilot widział zestrzelenie Boeinga 737-800

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 03 lutego 2020

Ukraińska telewizja TCH opublikowała nagranie korespondencji pilota samolotu irańskich linii Aseman, lecącego z Sziraz (lot EP 3768), z kontrolerem lotów, z którego wynika, że widział on zestrzelenie ukraińskiego Boeinga 737-800 w rejonie Teheranu (Katastrofa ukraińskiego Boeinga 737 w Iranie, 2020-01-08). Do zestrzelenia doszło 8 stycznia 2020. Początkowo władze irańskie zaprzeczały takiej możliwości, jednak po opublikowaniu przez media kolejnych dowodów, w tym filmów pokazujących trafienie samolotu przez pociski, przyznały, że Boeing został zestrzelony (Iran przyznał się do zestrzelenia Boeinga, 2020-01-11). Ich zdaniem – przez przypadek.

Z ujawnionego nagrania wynika, że pilot podchodzącego do lądowania samolotu Aseman Airlines zauważył wybuch. - Na trasie wybuchy – jak od rakiety. Co to może być? – pytał kontrolera. Ten z kolei próbował dowiedzieć się, gdzie konkretnie doszło do wybuchu. Pytał, czy pocisk nie leciał w kierunku Teheranu. Pilot odpowiedział, że rakieta wystartowała od strony irańskiej stolicy. Kontroler poinformował wówczas, że nic nie wie o okolicznościach wydarzenia i wyraził nadzieję, że samolot Aseman bezpiecznie wyląduje.

Ukraińscy komentatorzy traktują zapis jako kolejny dowód na to, że władze Iranu od razu wiedziały, co wydarzyło się nad Teheranem. Sama TCH pozyskanie nagrania uznała za sukces służb specjalnych Ukrainy. Iran odpowiedział, że nagranie jest jednym z wielu przekazanych oficjalnie Ukrainie w ramach postępowania wyjaśniającego przyczyny katastrofy z 8 stycznia, w której zginęło 176 osób (w tym 11 obywateli Ukrainy). Zagrozili, że jeśli będą wyciekać kolejne materiały ze śledztwa, przestaną przekazywać kolejne dowody stronie ukraińskiej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.